Klára Kutačová

Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...

Klára Kutačová

Tyrkysová země II - (9.) - Ashura Ceremonies

Že cestuji sama nemusí zákonitě znamenat, že budu po celou dobu osamělá. Konečně mi to došlo, takže se můžu vesele připojit ke skupině jiných sólocestovatelů na cestu za Ashurou.

9.1.2011 v 19:27 | Karma: 15,08 | Přečteno: 782x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země II - (8.) - Tour de Ashura

Teprve teď začíná ta pravá dovolená. Bez strachu z neznáma, bez nervozity - jsem na místě, které nějakým záhadným způsobem vyzařuje klid. Na místě, jež je pro mne druhým domovem.

9.1.2011 v 0:10 | Karma: 14,64 | Přečteno: 963x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země II - (7.) - Vlak do pohádky

Zatímco Bandar Abbas na mě působil spíš jako místo vystřížené z postapokalyptického snímku, Yazd, kam mířím, je oáza klidu a sídlo úsměvů...

8.1.2011 v 9:12 | Karma: 15,16 | Přečteno: 936x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země II - (6.) - Bandar Abbas

Zastavujeme v Bandar Abbásu. Tedy na nádraží, město je cca 3 kilometry odsud. Utvrzuji se v tom, že se mi nechce trávit tu čas až do zítra a riskovat, že tu nakonec budu muset tvrdnut na celou Ashuru, takže moje první kroky vedou do prodejny jízdenek. Na druhý pokus jí i najdu a žádám o jízdenku dnes, ideálně v noci do Yazdu. Dostanu lístek, jsem spokojená, můžu vyrazit do města.

8.1.2011 v 0:37 | Karma: 12,97 | Přečteno: 1013x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země II - (5.) - Ze zimy do léta

"Proč jedeš do Bandarr-Abbasu, tam nic neni." Vybaví se mi cestou na nádraží Tomášova slova. Pch, jen závidí, protože tam ještě nebyl. A 20 hodin ve vlaku přeci není tak moc...

6.1.2011 v 18:16 | Karma: 14,58 | Přečteno: 841x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země II - (4.) - 24 hodin v Teheránu

Teheránská čtvrť, kde jsem bydlela, nepatří zrovna k nejkrásnějším - pokud tedy nejste zatížení na náhradní díly automobilů, ale přesto skrývá poklady...

5.1.2011 v 18:48 | Karma: 14,90 | Přečteno: 938x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země II -(3.) - Jak (ne)dostat vízum snadno a rychle

Jedeme po Iránské půdě k výstupu. Uvažuji o tom, že zůstanu sedět a nechám se zase odvézt domů. Lidé se začínají hrnout ke dveřím, jako kdyby letadlo začínalo od ocasu hořet. Všichni hrozně spěchají. Kam takhle ve 4 ráno.

4.1.2011 v 18:19 | Karma: 17,67 | Přečteno: 1096x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země II - kapitola 2. - Noční let

Praha -> Istanbul, Istanbul -> Teherán, let který trvá téměř celou noc jen díky tří a půl hodinovému časovému posunu...

3.1.2011 v 19:36 | Karma: 14,89 | Přečteno: 924x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země II - kapitola 1. - Před odletem

Cestování je tak trochu jako nemoc. Neléčitelná a do peněz lezoucí. K příznakům patří nepřekonatelná touha zabalit batoh, obout si pořádné boty, popadnout foťák a vyrazit za hranice. A nejen za ty státní.

2.1.2011 v 16:19 | Karma: 15,02 | Přečteno: 1258x | Diskuse| Cestování