Diskuse

Studuj zdrávku

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DJ

Bohužel pro všechny nemocné a potřebné nemocniční péče, situace ve zdravotnictví se personálně stále zhoršuje, a to i přes velmi optimistické proklamace pana ministra zdravotnictví a jeho nohsledů, kteří rozšiřují "zprávy", že lékaři už neodcházejí do zahraničí, ale přicházejí (jo, bohužel jen z Ukrajiny a dle našeho právního řádu vlastně nejsou lékaři) a sestry se hrnou po navýšení platů do nemocnic po stovkách a čekají před branami, aby mohly sloužit potřebným pacientům (koukal jsem se včera a fronty před budovou ředitelství jsem neviděl). Jako sloužící doktor v nemocnici okresního typu - tedy střední velikosti (cca 1000 zaměstnanců) to vůbec nevidím růžově. Zrovna včera podala výpověď čerstvá "sestřička" - praxe 8 měsíců, už měla začít sama na 25 lůžkách společných chirurgických oborů sloužit noční, a náhle výpověď. Důvod: náročnost práce (hlavně fyzicky), 12-hodinové směny, únava, nespokojení pacienti a agresivní příbuzní - prostě si tu práci představovala zcela jinak a tak končí. Co bude dělat?? Má maturitu, je mladá a flexibilní, asi půjde dělat cokoliv a to minimálně za stejné peníze, které má dnes. Do toho nově reklamní akce "studuj zdrávku". Ví vůbec ti ministerští, jak to vypadá v reálu v běžné české nemocnici - zjevně neví. Ani ty příjmy neumí (ALE SPÍŠE NECHTĚJÍ) rozklíčovat na základní plat, příplatky za směnnost, za přesčasy (což je nejvíce vidět u platů doktorů, ti s mnoha přesčasy mají plat i 2x větší než nesloužící). Myslím totiž, že je to záměr. Dle novinářů už mají zdravotníci dost, a když za ty "prachy" nechtějí makat, jsou označováni za vyděrače, věčné nespokojence a nenažrance. To je ale do zdravotnictví nepřitáhne - jak píšu na začátku - bohužel pro nemocné a potřebné.....

0 0
možnosti
Foto

Hlavně jestli to byla nová absolventka s maturitou, tak by pravděpoobně musela při těch nočních, pokud by tam byla sama, taky překračovat své kompetence a to se vážně nedivím, že radši odešla.

A s těmi platy s vámi naprosto souhlasím, také si myslím, že to je záměrná mystifikace jak veřejnosti, tak i jiných zdravotnických pracovníků. Jen to vyvolává závist.

Myslím, že čeští zdravotníci dělají, co mohou, aby to naše zdravotnicví udrželi v chodu, ale otázka je, jak dlouho se to ještě bude dařit. A kdy si konečně na ministerstvu uvědomí, že spoléhat se na to, že sestry, lékaři a další nenechají pacienty bez péče, už není nadále možné, protože nikdo nevydrží věčně pracovat na 150%...

1 0
možnosti
MN

Bohužel zrušení náplně klasických zdravotnických škol bylo velkou chybou, která nadělala spousty škod.

EU to po nás navíc vůbec nechtěla.

Klasická zdravotní sestra s možností dalšího studia bylo nejlepší řešení.

Propracované, atraktivní s dobrými výsledky

0 0
možnosti
Foto

Nemyslím si, že by to byla chyba. Jsem zastáncem toho, že v dnešní době by sestry měly mít vysokou školu, už jsem o tom psala jeden článek. :) Ale vím, že na to má hodně lidí rozdílný názor.

0 0
možnosti
JZ

Doufám, že ty texty nejsou okopírované a že za chyby a nesmyslné věty může jen váš rychlý přepis. O půl třetí ráno, z hlavy.

Jinak si nedovedu vysvětlit duševní příčetnost lidí, kteří to pustili na veřejnost.

0 0
možnosti
Foto

Jak říkala moje maminka: "Oprav si tam ty chyby, vždyť je to děsný. Tahle věta nedává smysl, tady máš dvakrát jedno slovo a tydy překlep." "No mami víš, to je okopírovaný z toho jejich webu. Radši to dam kurzívou, aby to šlo dobře vidět..." Ale mam pocit, že ten, kdo to psal v originále to psal o půl 3 ráno s uzávěrkou ráno v 7 a jistotou, že to stejně nidko nebude číst.

0 0
možnosti
JS

J26a28r60d56a 15S92o66k31o26l

31. 7. 2019 21:48

V padesátých letech dostala sestra po maturitě umístěnku. Dnes hadr a kbelík.

1 0
možnosti
Foto

Tak o umístěnku bych fakt nestála, možnost voby je moc fajn. No a hadr a kbelí je běžná součást práce sestry, bohužel...

0 0
možnosti
MI

M48i83l16a91n 58I36l74l84e67k

31. 7. 2019 14:09

Smutne, kdyz statni instituce - urady, ministerstva, nemocnice,... porusuji "vlastni" zakonik prace. Bohuzel je to bezne, take mam zkusenost.

3 0
možnosti
Foto

V nemocnicích to nikdo řešit nebude, protože by pak asi většinu mohli rovnou zavřít. Ministr si toho je dobře vědom, ale neustále se bude tvářit, že se žádný problém neděje a hlásat, že se o problémech nemá mluvit, protože to odrazuje případné nové zaměstnance.

0 0
možnosti
Foto

R^Popis reality je stejně "sprostý" jako Zákoník práce...;-)

4 0
možnosti
Foto

Běžné řešení stylem "problém, o kterém se nemluví, neexistuje."

0 0
možnosti
JK

Autorko, píšete, že s poděkováním složenky nezaplatíte. Ale jak jej tak asi mají zaplatit lidé s výdělky kolem min. mzdy. Se mzdou zdr. sestry je musíte zaplatit úplně v pohodě.

1 1
možnosti
Foto

Záleží, kde jako sestra pracujete a za kolik. A kolik musíte oddělat přesčasů, aby jste ty složenky "v pohodě" zaplatil. Jsou i sestry, které tu minimální mzdu berou. Sestry s tabulkovým platem v nemocnici jsou na tom lépe, pokud dělají na směny. Já osobně jsem měla jednu dobu dvě práce, uklízela jsem kanceláře, pracovala jsem na ARO, takže s maximem příplatků a dělala jsem i dvacet služeb za měsíc, když bylo potřeba a k tomu ještě nárazově brigády, abych zaplatila nájem v Praze, mohla nějak normálně fungovat a něco ušetřila. Kdybych měla rodinu, tak už by to asi tak jednoduché nebylo. Protože bych třeba chtěla být občs i doma a mít nějaký osobní život. Vzhledem k tomu, že pracuju ve zdravotnictví, zaměřuju se na komentáře k tomu, jak to v něm funguje.

A mimochodem tady si třeba můžete přečíst, jak se jeden z politiků ANO staví k tomu, kolik je mzda k "neuživení": https://zpravy.aktualne.cz/domaci/jsem-pracujici-nezamestnany-tvrdi-mistopredseda-ano-vokral/r~bd03be58a7c211e9a01c0cc47ab5f122/?fbclid=IwAR2gF4T87ROgTZCXzyF_6JXQh8yQjlXyyrYJYFuIfkJzaEU7Mi2LBM5jerY

4 0
možnosti
VD

Tak on to není žádný kšeft, narozdíl od padesátkrát denně vřískajícího Alzáka...

0 0
možnosti
Foto

Co ten s tím má společného?

2 0
možnosti
  • Počet článků 283
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1083x
Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...