Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Kuala Lumpur

Můj pobyt v Malajsii pokračuje. Přes noc jsem přejela z Kuala Terengganu do hlavního města Kuala Lumpur.

24.1.2019 v 10:00 | Karma článku: 16.77 | Přečteno: 483 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Kuala Terengganu

Ze Singapuru přijíždm do Malajsie. Původně jsem plánovala zastavit se jen v Kuala Lumpur, ale nakonec jako první cíl volím Kuala Terengganu, kde mi moje nejstarší sestra vyjednala návštěvu u svojí kamarádky.

22.1.2019 v 10:00 | Karma článku: 15.09 | Přečteno: 380 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Singapur

Singapur je skutečně poněkud netradiční branou vstupu do JV Asie, ale zároveň pro mě dobrým mezistupněm mezi Kanadou a "tou pravou Asií", kam se postupně chystám přejet.

17.1.2019 v 10:00 | Karma článku: 17.74 | Přečteno: 542 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Hongkong

Moje cesta kolem světa pokračuje přesunem na další kontinent. Ze Severní Ameriky se chystám dopravit do (JV) Asie, konkrétně přelétávám z Vancouveru přes Hongkong do Singapuru.

15.1.2019 v 10:00 | Karma článku: 15.47 | Přečteno: 426 | Diskuse

Klára Kutačová

Vážně potřebuje mít záchranář ( a všeobecná sestra) vysokou školu?

Pro ty, které nezajímá, kde jsem k té otázce přišla a ani žádné detailnější vysvětlení, proč si to myslím, tak jen stručně odpovídám: Potřebuje! Potřebuje kvalitní vysokoškolské, či vyšší odborné vzdělání...

13.1.2019 v 15:00 | Karma článku: 32.61 | Přečteno: 6169 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Vlakem napříč Kanadou

O existenci vlaku "Transkanaďan" jsem se dozvěděla z knihy D. Francise V Šachu, když mi bylo asi 10 let. Po 18 letech jsem si čtyřdenní jízdu z Toronta do Vancouveru dala jako dárek k narozeninám... Předčila veškerá očekávání.

9.1.2019 v 10:00 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 981 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Niagárské vodopády

Nemohla bych být v Torontu a nezajet se alespoň na jeden den podívat k nedalekým Niagárským vodopádům, které leží na hranici s USA a jsou nejlépe vidět právě z Kanadské strany.

2.1.2019 v 10:00 | Karma článku: 19.81 | Přečteno: 546 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Toronto II

Můj couchsurfing v Torontu - jednom z nejkrásnějších měst, které jsem měla zatím šanci navštívit. Vysoké mrakodrapy v centru i krásné rodinné domky s malými předzahrádkymi v okrajových čtvrtích.

20.12.2018 v 10:00 | Karma článku: 16.50 | Přečteno: 486 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Toronto I

Původně jsem nechtěla v Torontu trávic víc, než 3 dny, ale nakonec mě tu díky "útěku z farmy" a azylu přes couchsurfing čeká dnů 10.

18.12.2018 v 10:00 | Karma článku: 16.97 | Přečteno: 493 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Ze života v sektě

Když jsem vyrazila dobrovolničit do Kanady, asi jsem si nepředstavovala, že se ocitnu na farmě, která svým fungováním ze všeho nejvíc připomíná sektu. Nebo minimálně naplňuje mojí představu o tom, jak sekty fungují.

13.12.2018 v 10:00 | Karma článku: 21.38 | Přečteno: 947 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Příjezd do Kanady

Zatímco do USA jsem se dostala spíš náhodou, cestu do Kanady jsem plánovala víc než půl roku dopředu. Zajistila jsem si tu dobrovolničení na koňské farmě poblíž Toronta a jízdenku na vlakovou linku Toronto-Vancouver.

11.12.2018 v 10:00 | Karma článku: 18.34 | Přečteno: 710 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Miami

Poslední tři dny v Miami se nesou v podobně líně-pracovním duchu, jako dny předchozí. Nicméně se rozhodnu, že by bylo dobré si je trochu zpestřit a vyrazím do ZOO.

6.12.2018 v 10:00 | Karma článku: 14.57 | Přečteno: 380 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Miami beach

Vzhledem k tomu, že dávám více přednost kultuře a historii před povalováním na pláži, vyrážím na obhlídku našeho ostrova. Především pak do Židovského muzea a k památníku Holokaustu.

4.12.2018 v 10:00 | Karma článku: 14.03 | Přečteno: 383 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Mustangem Floridou

Na 3 dny zas s parťákem z Avie, ale tentokrát v USA. Dvoudenní výlet do národního parku Everglades. Želvy, aligátoři, volavky a jiná havěť, jízda ve sporťáku, projížďka na vznášedle, spaní mezi aligátory - Americký sen.

29.11.2018 v 10:00 | Karma článku: 17.06 | Přečteno: 528 | Diskuse

Klára Kutačová

Aviou Amerikou 2017 - Všechno končí...

Loučím se se zbytkem naší skvělé posádky a vyrážím na další cestu po Kolumbii. Tentokrát už uplně sama. Zvykání na nepřítomnost kohokoliv dalšího bude poměrně tvrdé...

27.11.2018 v 10:00 | Karma článku: 17.13 | Přečteno: 455 | Diskuse

Klára Kutačová

Aviou Amerikou 2017 - Vale de Cocora

Ještě nám zbývá několik společných dní v Kolumbii, které se rozhodneme strávit třídenním trekem ve Vale de Cocora, které se vyznačuje až 60 metrů vysokým endemickým druhem palem Ceroxylon quindiuense.

22.11.2018 v 10:00 | Karma článku: 17.70 | Přečteno: 474 | Diskuse

Klára Kutačová

Aviou Amerikou 2017 - Čas se rozloučit

Amálku jsme odstavili a přišel čas se rozloučit - dělíme se do dvou aut a vyrážíme poznávat Kolumbii v menších skupinách. Jsou Velikonoce v silně Katolické zemi, což slibuje, že to bude velice zajímavé putování.

20.11.2018 v 10:00 | Karma článku: 13.61 | Přečteno: 341 | Diskuse

Klára Kutačová

Aviou Amerikou 2017 - Střed světa a konečně Kolumbie

Společně s Amálkou už odpočítáváme posledních pár set kilometrů do jejího finálního bezpečného přístavu. Cestou ale zvládneme vidět ještě spoustu zajímavých věcí.

15.11.2018 v 10:00 | Karma článku: 11.81 | Přečteno: 332 | Diskuse

Klára Kutačová

Aviou Amerikou 2017 - Quito

Přijíždíme do hlavního města Ekvádoru, které nás překvapuje stejně, jako celá tahle země od chvíle, co jsme překročili hranice.

13.11.2018 v 10:00 | Karma článku: 13.55 | Přečteno: 312 | Diskuse

Klára Kutačová

Aviou Amerikou 2017 - Ekvádorské sopky Quilotoa a Cotopaxi

Zřejmě nejkrásnější přírodní úkazy, které Ekvádor nabízí, jsou místní sopky. Jako první míříme k zatopenému kráteru vuklánu Quilotoa a následně do národního parku v okolí stále aktivní sopky Cotopaxi.

8.11.2018 v 10:00 | Karma článku: 14.75 | Přečteno: 331 | Diskuse
Počet článků 283 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1083

Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...