Tyrkysová země I.

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XII. - Multikulturní večer

V Silkroadu se sešlé úžasná skupina lidí z různých koutů světa. Díky tomu si užijeme večer s kytarou, Beatles a čajem.

19.8.2010 v 21:17 | Karma článku: 14.71 | Přečteno: 1133 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XI. - Amir Chack maque

Odpolední procházka po památkách - chrámy dvou monoteistických náboženství - Zoroastrizmu a Islámu.

18.8.2010 v 21:36 | Karma článku: 14.20 | Přečteno: 1264 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí X. - Procházka Starým městem Yazdu

Staré město - hliněné domečky, úzoučké uličky. Trochu jsem si připadalo jako ze Star wars.

17.8.2010 v 19:24 | Karma článku: 16.12 | Přečteno: 1572 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí IX. - Yazd

Večer jsem nastoupila v Teheránu do vlaku, který mě zavesl o pár set kilometrů na jih - do Yazdu.

16.8.2010 v 20:33 | Karma článku: 14.74 | Přečteno: 1253 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí VIII. - Vlak do Yazdu

Posledních pár minut s doprovodem a potom "hurá" samostatné cestování vlakem do Yazdu.

16.8.2010 v 16:00 | Karma článku: 13.86 | Přečteno: 1086 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí VII. - sever Teheránu

Odpoledne plánujeme návštěvu severu, neboli poněkud bohatší části města s krásným parkem...

15.8.2010 v 21:26 | Karma článku: 14.42 | Přečteno: 1163 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí VI. - Teherán

Trocha dopoledního zařizování, než se budeme moci konečně vydat za zajímavostmi města.

15.8.2010 v 17:00 | Karma článku: 12.81 | Přečteno: 1535 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí V. - výukový večer

Stále je tu hrozba, že budu opuštěna a nucena cestovat sama, takže je nutno, aby mě můj dočasný průvodce seznámil se všemi nástrahami, které mě mohou čekat. Primárně je to šílená doprava, (ne)bezpečná místa, placení a obstarávání vody a potravy...

14.8.2010 v 13:34 | Karma článku: 15.77 | Přečteno: 3418 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí IV. - konečně v Iránu

První (a zároveň druhý) let je úspěšně za mnou. Letadlo sotva zastavilo. Nemá cenu se štípat, abych zjistila, zda nespím, neb rána o okýnko tento úkon zastoupila více než plnohodnotně. Opravdu jsem tady. V Iránu. V zemi snů.

13.8.2010 v 21:34 | Karma článku: 15.54 | Přečteno: 1266 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí III.

Mezipřistání v Kocourkově v příšerném vedru, mezi kýčovitými obchůdky, kontrasty na každém rohu a s akutním nedostatkem tekutin.

12.8.2010 v 14:15 | Karma článku: 13.37 | Přečteno: 1378 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí II.

Než odletíme, aneb fronty, víza, loučení, zpoždění a čekání.. To vše na Ruzyňském letišti 4 dny před Štědrým dnem. A také můj první let.

12.8.2010 v 14:15 | Karma článku: 6.41 | Přečteno: 1459 | Diskuse

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí I.

Irán. Země do které jsem se z pár fotek a mnoho vyprávění zamilovala. Země, kterou jsem měla to štěstí navštívit a procestovat. A protože jsem tak trochu blázen, většinu své cesty jsem absolvovala sama. Co stálo za mým rozhodnutím odjet? Touha po dobružství a poznání. Snaha zničit vlastní pohodlnost a strach. A v neposlední řadě Tomáš, kamarád, jež procestoval snad všechny kouty světa, ale do Iránu se vrací již mnoho let a umí o tom báječně vyprávět... A tak jsem se jednoho krásného dne rozhodla, že příště pojedu s ním a světe div se, ono to vyšlo!

12.8.2010 v 13:08 | Karma článku: 15.59 | Přečteno: 1483 | Diskuse
Počet článků 283 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1083

Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...