Klára Kutačová

Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Zazvonil zvonec a pohádky je konec...

Poslední dlohá cesta je přede mnou - cesta domů. Stovky kilometrů po zemi a k tomu pár tisíc vzduchem, než se vrátím zase do Prahy. Ale i cesta je cíl a i jízda taxíkem může být nečekaně siným zážitkem.

28.10.2014 v 16:00 | Karma: 12,52 | Přečteno: 742x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Utíkej Foreste!

Po delší pauze se konečně moje povídání o třetí cestě do Iránu blíží ke konci. Dluho, předlouho (vlastně už od chvíle, kdy jsem dojela domů) jsem přemýšlel, zda letos vůbec budu o své cestě psát, nejen kvůli vládnoucím protiislámským náladám. A když už jsem se rozhodla, že skutečně svoje zážitky z milované Tyrkysové země zapíšu, přišlo jedno další velké dilema - zda psát uplně všechno, co se stalo. Jestli snad nestojí za to něco vynechat a tím se ušetřit případných nepěkných komentářů...

28.10.2014 v 14:08 | Karma: 13,26 | Přečteno: 576x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Jak se restauruje mešita...

... aneb tu máš kladivo! Naučila jsem něco nového a zjistila, jak je můj pohled na některé věci povrchní, protože mě nikdy ani ve snu nenapadlo zajímat se třeba o to, jak se tvoří výzdoba mešit.

19.9.2014 v 22:14 | Karma: 13,01 | Přečteno: 610x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Adoptovaná

Z Mashadu do Yazdu vede přímá cesta, nicméně ve špatné dny, proto si zajedu do Kermanu, který má být taky moc pěkný...

17.9.2014 v 22:57 | Karma: 13,52 | Přečteno: 553x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Dlouhá cesta do Kermanu

Dalších víc jak 20 hodin ve vlaku, tentokrát ovšem ne tak pohodových...

13.9.2014 v 21:05 | Karma: 12,52 | Přečteno: 469x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Imam Reza

Víte, kolik stojí místo v nebi?

13.9.2014 v 14:57 | Karma: 14,65 | Přečteno: 590x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Vlak do Mashadu

Íránské vlaky jsou čisté, pohodlné a klimatizované, takže trávit v nich 24 hodin uprostřed parného léta je jako strávit 24 hodin v lázních (jak to definovala babička). Nicméně je dobré si předem zařídit kupé jen pro dámy, abych nemusela celou dobu sedět zakuklená v šátku. A pak už se jen modlit, aby spolucestující byly příjemné... A cesta z Tabrízu do Mashadu může začít.

8.9.2014 v 12:16 | Karma: 15,10 | Přečteno: 520x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Poet's tomb

Modrá mešita, bazar a Poet's tomb, tři místa, která mi lidé v Tabrízu nejvíce dopoučují k návštěvě a já si pro dnešní den vybrala bazar a hrobku...

4.9.2014 v 16:01 | Karma: 11,88 | Přečteno: 442x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Klášter svatého Štěpána

Cestování sama má pár nevýhod, většinou týkající se peněz - hlavně dražší ubytování a dražší cesty taxíkem, ale zase spoustu výhod - poznávání nových lidí, nemusím se ně nikoho ohlížet, můžu si dělat, co zrovna chci... A když se takhle na chvíli potkají dvě osamělé cestovatelky, rázem se mění plány a vznikne fajn nové přátelství.

24.8.2014 v 22:25 | Karma: 13,40 | Přečteno: 744x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Tabríz, Tabríz, tam sem taky nebyla...

Letos jsem se rozhodla cestovat převážně do míst, kde jsem ještě nebyla, abych se neustále nemotala ve známém trojúhelníku Yazd, Shiráz, Esfahán (protože v posledních dvou jmenovaných neni nic, co bych chtěla vidět podruhý, nebo nedejte bohové potřetí), a tak padla volba na Tabríz.

20.8.2014 v 22:23 | Karma: 12,01 | Přečteno: 537x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Hamadán, Ramadán, divnej pán...

Někdo v životě koná pouť do Mekky, jiní ke hrobu svatého Jakuba v Santiagu de Compostela, což mám mimochodem taky stále ještě v plánu, ale letos jsem se rozhodla doputovat do Hamadánu ke hrobu Avicenny – otce moderní medicíny.

19.8.2014 v 20:55 | Karma: 14,73 | Přečteno: 660x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Khomeini kam se podíváš...

V Teheránu se chystám zůstat jen přes noc a po tom, co jsem skoro celý den zaspala, se večer vydávám na výlet za jednou z rozlouhou největších zajímavostí tohoto města - hrobkou Imama Khomeiniho, která po 4 letech, kdy jsem jí viděla poprvé vypadá pořád skoro stejně - nedostavěně.

13.8.2014 v 22:18 | Karma: 14,98 | Přečteno: 649x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Tyrkysová země III - Vzhůru do roku 1393

Do Skotska ze Slovenska, do Norska z Polska a do Íránu z Německa. Měla bych si zjistit, kam se létá levně z Rakouska a naplánovala to na příští rok. Ale teď mě čeká přibližně 20 hodin na cestě do Tyrkysové země, abych zjistila, co se tam za poslední 4 roky změnilo, a co zůstalo naopak stejné.

12.8.2014 v 21:50 | Karma: 12,26 | Přečteno: 805x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Zpátky do budoucnosti

"Vždyť tam to je jak ve středověku!" Hláška, kterou lidi omílaj s oblibou dokola, když si dovolim vypustit z pusy něco o Íránu, až jsem se na ní naučila odpověď, co zaručeně umlčí 99% z nich: "Jo, však tam taky maj rok 1393..."

11.8.2014 v 22:34 | Karma: 15,26 | Přečteno: 1204x | Diskuse| Cestování