Nezařazené

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Myanmarem na kole den 5.

I když většina dnešního dne nebyla na kole, ale v pohodlném VIP autobusu směrem do hor v Shanském státu. Mířím do městečka Kalaw, ze kterého vede třídenní trek směrek k jezeru Inle.

16.4.2020 v 15:22 | Karma článku: 14.96 | Přečteno: 244 | Diskuse

Klára Kutačová

Kompetence jsou od toho, aby se překračovaly...

Všeobecná sestra, Praktická sestra, Zdravotní sestra, kdo co dělá, a kdo se v tom má vlastně orientovat, proč by to mělo zajímat pacienty a záleží na tom vůbec?

1.11.2019 v 16:35 | Karma článku: 34.26 | Přečteno: 4635 | Diskuse

Klára Kutačová

Záchanáři českého zdravotnictví

Už jsem to asi párkrát psala, že spolu s titulem záchranáře dostanete ještě bonusově i kvalifikaci Praktické sestry (dříve Zdravotnického asistenta). Dnes se podíváme na to jak se toho občas někdo pokouší zneužít.

17.10.2019 v 12:00 | Karma článku: 24.71 | Přečteno: 1165 | Diskuse

Klára Kutačová

Jak zvýšit sesterskou prestiž?

Prý je potřeba zvýšit prestiž sesterského povolání, aby začalo více lidí uvažovat vůbec o studiu tohoto oboru a následně přecházeli do praxe.

8.10.2019 v 21:06 | Karma článku: 20.37 | Přečteno: 743 | Diskuse

Klára Kutačová

Kdo má těžší práci?

A bylo dřív vejce, anebo slepice? Asi tak by se dala shrnout neustávající debata o tom, kdo má těžší práci, a tedy si (ne)zaslouží vyšší ohodnocení na pozici nelékařských pracovníků.

26.9.2019 v 18:03 | Karma článku: 41.85 | Přečteno: 5973 | Diskuse

Klára Kutačová

Otroci, nevolníci a rukojmí českého zdravotnictví

Ano i s těmito pojmy se setkáte ve zdravotnictví. Tedy samozřejmě hlavně v debatách o něm. Kdo je podle mě kým a proč?

19.9.2019 v 13:07 | Karma článku: 40.10 | Přečteno: 6952 | Diskuse

Klára Kutačová

"Akorát sedí na sesterně a pijou kafe!"

"...o lidi se nezajímají, když po nich něco chcete, jen je otravujete! Jedna moje známá teď byla v nemocnici a jen ta nejhorší zkušenost..."

1.9.2019 v 19:00 | Karma článku: 46.69 | Přečteno: 24139 | Diskuse

Klára Kutačová

Rohlík není benefit

Moje reakce na vyjádření ředitele Duchcovské nemocnice a trochu i o tom, proč i když jsem měla ráda svůj obor, jsem se rozhodla odejít z práce ve veřejném zdravotnictví.

27.2.2019 v 22:10 | Karma článku: 38.49 | Přečteno: 2817 | Diskuse

Klára Kutačová

Vážně potřebuje mít záchranář ( a všeobecná sestra) vysokou školu?

Pro ty, které nezajímá, kde jsem k té otázce přišla a ani žádné detailnější vysvětlení, proč si to myslím, tak jen stručně odpovídám: Potřebuje! Potřebuje kvalitní vysokoškolské, či vyšší odborné vzdělání...

13.1.2019 v 15:00 | Karma článku: 32.61 | Přečteno: 6169 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Vlakem napříč Kanadou

O existenci vlaku "Transkanaďan" jsem se dozvěděla z knihy D. Francise V Šachu, když mi bylo asi 10 let. Po 18 letech jsem si čtyřdenní jízdu z Toronta do Vancouveru dala jako dárek k narozeninám... Předčila veškerá očekávání.

9.1.2019 v 10:00 | Karma článku: 26.76 | Přečteno: 981 | Diskuse

Klára Kutačová

Setkání s premiérem a ministrem zdravotnictví

30. července 2018 se uskutečnilo setkání s premiérem ČR, ministrem zdravotnictví a asi 50 zdravotníky, kteří zaslali svůj podnět k současné personální krizi ve zdravotnictví. Byla jsem jednou z nich...

1.8.2018 v 9:35 | Karma článku: 35.82 | Přečteno: 2311 | Diskuse

Klára Kutačová

Aviou Amerikou 2017 - Poušť Atacama

Přes nejsušší poušť na Zemi směřujeme do Bolívie. Stoupající teplota ale začíná ohrožovat čerstvě opravený motor Amálky. Dostaneme se až na hranice?

25.7.2018 v 17:18 | Karma článku: 16.77 | Přečteno: 488 | Diskuse

Klára Kutačová

Zbabělec na útěku kolem světa

Sedím v zapadlé vesnice La Junta v Chile. Jsem měsíc na cestě (o které stále věřím, že povede kolem celého světa) a sem tam se naskytne ideální příležitost k zamyšlení.

9.2.2017 v 17:34 | Karma článku: 21.68 | Přečteno: 842 | Diskuse

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Jerusalem a Mrtvomoře

Přistáváme v Tel Avivu, jsou 3 hodiny ráno, teplota kolem 15°C a při vystupování z letadla na letištní plochu je ve vzduchu cítit směs leteckéh paliva a rozkvetlých květin z úhledných záhonků, které lemují cestu do letištní haly.

13.6.2016 v 19:23 | Karma článku: 21.94 | Přečteno: 708 | Diskuse

Klára Kutačová

O penězích a cestování

Chápu, že finanční stránka cesty je pro hodně lidí poměrně zásadním ukazatelem. Pro mě taky, když nemám ani na letenku do onoho místa, těžko bych měla na to, abych tam nějakou dobu přežila.

5.6.2016 v 17:48 | Karma článku: 22.31 | Přečteno: 759 | Diskuse

Klára Kutačová

Overland - festival autonomádov

Ti, kteří mě (ne)pravidelně sledují, tuší, že jsem poměrně zarytá sólocestovatelka a k tomu preferuju levné lety. I přes to jsem se ocitla na festivalu motorizovaných pozemních cestovatelů...

23.5.2016 v 16:37 | Karma článku: 13.53 | Přečteno: 382 | Diskuse

Klára Kutačová

10 otázek o cestování

Už je to doba, kdy jsem byla naposled někde na cestě a nebudu lhát, že mi to nechybí. A protože bez cestování nemám moc o čem psát, zalíbila se mi výzva Od http://luuovertheocean.com

27.11.2015 v 16:29 | Karma článku: 16.28 | Přečteno: 1366 | Diskuse

Klára Kutačová

Skandinávské bloudění - Až na sever?

Po státnicích jsem vymýšlela, kam se "za odměnu" zajet podívat. Vzhledem k převládajícím tropickým teplotám na našem území, padla volba na Skandinávii, ale kam tam?

6.8.2015 v 20:22 | Karma článku: 14.53 | Přečteno: 769 | Diskuse

Klára Kutačová

Cestou necestou za svými sny...

Bloudím neznámem, poznávam cizí kultury, flákam se po světě, jezdim na dovolenou... Nedávno jsem si na zeď pořídila velkou mapu světa a začala si na ní lepit modrý praporky do zemí, který chci navštívit, červený do zemí, kde jsem byla a hnědý do těch, kde sem se aspoň na chvilku mihla, když jsem v nich třeba přestupovala a nebo jima aspoň projížděla. (K tomu teď zvažuju další barvu. Pro země, kde chcu aspoň chvíli pracovat, asi to bude žlutá.) A jak se tak ty modrý (ne)mění na červený, začínam si trochu připadat, že hraju svuj soukromej cestovatelskej Pandemic, kde se místo nemocí šíří touha po dalším cestování.

2.10.2013 v 20:50 | Karma článku: 10.22 | Přečteno: 407 | Diskuse

Klára Kutačová

Pouhým Náznakem - fotomatiné

Skrytá krása Peršanek.

13.9.2012 v 10:00 | Karma článku: 18.38 | Přečteno: 1257 | Diskuse
Počet článků 283 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1083

Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...