Máme přírůstek v rodině

3. 06. 2013 13:27:43
Je to chlapeček... ... a může za to seznamka.

Ne, opravdu se tu nechystám rozebírat, co mě vedlo k tomu, abych se vrhla na internetovou seznamku, chci tu psát o tom, že následkem tohoto počínání je, že mi momentálně na gauči leží jeden černý chrtí chlapeček od Chrtů v nouzi. (Tímto se omlouvám za zmatení všem, kteří čekali, že ten přírůstek je lidský.)

Ale hezky od začátku.

Začalo to seznamkou a zmínkou od jednoho nejmenovaného človíčka, že má doma chrta od organizace Chrti v nouzi a zda jí znam. Samozřejmě, že jsem jí neznala, ale strejda google je mocný, takže jsem si jí našla během pár minut. V rychlosti jsem proletěla TYTO stránky, zjistila, co že to dělají a pustila to z hlavy.

(Bližší informace o činnostech Chrtů v nouzi jsou k nalezení na jejich stránkách www.chrtivnouzi.cz)

A pak jsem se na jejich web začala vracet čím dál tím častěji, číst další a další články a blogy a začala jsem přemýšlet, jestli to, co mi chybí ke štěstí, není třeba jeden nosatý kamarád. A po dvou měsících uvažování, plánování a zjišťování všech možných věcí (můžeme mít v bytě psa, nebude vadit Marvinovi etc.) jsem se rozhodla, že to pro začátek vyzkouším s dočasnou péčí. Ještě jsem si dala poslední týden na rozmyšlenou, než jsem skutečně napsala mail, že se hlásím jako dočasná „maminka“. V odpovědi mi přišel dotazník, kterým si Chrti v nouzi ověřují, zda potenciální adoptivní nebo dočasný rodič skutečně pochopil co a jak. A pak se pár dní nic nedělo, než mi zavolala Štěpánka, zda bychom se mohli sejít a probrat to vše osobně, a když to dobře dopadne, tak by v květnu nějaký ten dočásek mohl doputovat i k nám.

9114_578155642205035_2126043916_n.jpg

Setkání proběhne, dotazy jsou zodpovězeny a pak už jen čekám stejně jako další adoptivní a dočasní rodiče, až pejskové přijedou z Irska. Příjezd je naplánovaný na sobotu 1.6. a Abbík mi slíbí, že mě tam odveze a nosánka přiveze.

A i když je už jisté, že k nám nějaký nosan doputuje, snaží se mě ještě sem tam někdo přesvědčit, že to je špatný nápad argumentací cílenou na moje další zájmy. („Kašli na psa, radši s náma poleť do Keni.“ „Pořídíš si psa, přítele, pak dítě a už nikdy lítat nezačneš.“) Ale já se nedám, do Keni nechci a vzhledem k tomu, že hafan bude u nás jen dočasně, tak je ještě šance, že před trvalým psem a dětmi si ten piloťák udělat zvládnu...

1.6. 2013 – příjezd Chrtů v nouzi

942364_578154722205127_1113923460_n.jpg

Ráno s Josefem balíme deky, vodítko, misku a tašku piškotů a přesouváme se s k Abbíkovi, který nás naloží do auta a jedeme. Počasí nám na cestu zrovna moc nepřeje, ale třeba bude ve Vyškově líp. Dojíždíme přesně v půl 2, parkujeme před ordinací MVDr.Hyláka, který pro příjezd poskytl prostor a následnou prohlídku pejsků a čekáme, až nosatí pokladi dorazí. Naštěstí tu neprší, takže je čekání poměrně pohodové, v mezičase se podepisují smlouvy, chrtí začátečníci dostávají ještě krásně sepsané nejdůležitější informace, dočasní rodiče fasují granule a náhubky a mezi tím se všichni můžou kochat přítomnými již dříve zachráněnými chrtíky, kteří se přišli podívat na příjezd nově zachráněných kamarádů.

485475_578154932205106_2025702706_n.jpg

A je to tady, děláme místo pro bílou dodávku, Lucka od Chrtů v nouzi se vítá s posádkou a hned začíná vykládání pejsků. Jeden za druhým dostanou nové obojky, páníčci si je připnou na vodítko, dojdou je vyvenčit, nechají je napít a šup do ordinace k panu doktorovi, který je prohlédne. Náš dočásek Doc je až na druhé straně auta, takže zatím čekáme. Když jej identifikuji, jdu se s ním alespoň přes mříže od přepravního boxu skamarádit – stihnu to tak akorát včas, než mě stihne počurat pejsek nad ním. A stejně jako všichni ostatní tady zdravíme i ostatní nosánky, kteří poměrně trpělivě čekají, až na ně přijde řada.

970055_578155528871713_618686859_n.jpg

A je to tady, Docík jde ven, dostává obojek a rovnou i vodítko, protože to naše má špatnou karabinu a hned za ním jde malinkatá modrá Magie, kterou povezeme k jejím dočasným rodičům. Já se ujímám Doce, Josef Maginky a Abbík to všechno fotí. Jdeme venčit a napájet a pak do fronty k panu doktorovi. Oba „naši“ nosánci jsou v pořádku, od Štěpánky dostaneme potřebné dokumenty a můžeme jet domů. Venku ještě předáme piškoty pro odvoz do Irska. Dodávka se pěkně plní dekami, konzervami, pamlsky a jiným potřebným vybavením, které sem lidé přivezli nebo poslali

418985_578155778871688_104166024_n.jpg

Jdeme k autu, které už je celé vystlané dekami, Magie půjde do kufru, Docík ke mně na sedačku a jedeme. Zatímco Magie dokazuje, že holčičky jsou prostě chytřejší (ale vzhledem k tomu, že v autě je to 3:2 pro pány a doma 3 občas i 4:1 opět v můj neprospěch, tak to radši neříkám moc nahlas), takže se hezky stočí do klubíčka na deku a spokojeně usne, Doc se snaží jet ve stoje. Naštěstí mu po nějaké době dojde, že to je špatný nápad a taky si lehne. (S mnohem větším nadšením když zjistí, že z mojí kabelky mu pod nos voní nedojedený oběd, ke kterému se nenápadně přesouvá, ale má smůlu). Cca v půli cesty předáváme Magunku náhradní mamince a Docík putuje do kufru, kde se pohodlně uvelebí Abbíkovi na batohu.

7512_578155652205034_994624607_n.jpg

Jsme v Praze, tady opět leje jak z konve, takže uděláme jen krátkou venčící procházku kolem domu a jdeme domů. Mezi dveřmi si Doc nechá utřít tlapky, pak se přivítá s Marvinem a jdeme na obhlídku bytu... Ale o tom až příště.

Moje fotky z příjezdu nosánků k nalezení ZDE

Autor: Klára Kutačová | pondělí 3.6.2013 13:27 | karma článku: 13.51 | přečteno: 925x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Kam až bude smět zajít žertování na letošního Apríla?

Ochránci pravých názorů a hodnot rozpoutali ve společnosti nejistotu. Neustálé zastrašování zaručeně neorganizovaných amatérských aktivistů, kteří reagují na 99 procent jakékoli argumentace tak, že jde o proruskou činnost ...

28.3.2024 v 20:26 | Karma článku: 7.81 | Přečteno: 111 | Diskuse

Zdenek Horner

Chybí mi rozhodný postoj české vlády a místních bezvýhradných izraelofilů

Nyní má česká vláda jedinečnou příležitost před celým světem dokázat, že bývalý satelit Sovětského Svazu není nyní satelitem USA. Měla by odsoudit nestabilní postoj vůči Izraeli, ale i vůči Ukrajině a posoudit zdali USA nejsou ...

27.3.2024 v 12:44 | Karma článku: 21.97 | Přečteno: 563 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Naše stařečky dnes okradl zloděj vydávající se za pracovníka charity

Našim stařečkům je přes osmdesát let. Muž s přízvukem, kolem šedesáti let, mluvící slušnou češtinou, vydávající se za pracovníka charity, přijel v červeném hyundai pro knihy a ukradl Kapitánovým rodičům snubní prstýnky a šperky.

21.3.2024 v 18:43 | Karma článku: 27.78 | Přečteno: 929 |

Zdenek Horner

Milujeme NATO a proto Ukrajina zvítězí

Poté, co víme, že jsou na Ukrajině vojáci NATO, jsem již úplně klidný. Vítězství je v kapse. A kam se NATO vypraví příště? Bude to Bělorusko nebo Kazachstán? Gruzie? Ta už je rozpracovaná. Arménie by zatím byl těžký oříšek.

12.3.2024 v 12:54 | Karma článku: 33.67 | Přečteno: 941 | Diskuse

Zdenek Horner

Odpověď tazateli k uličnímu a kádrovému výboru

Tazatel se rozhořčuje, že se někdo ve zdejších diskusích cítí být pod knutou postupů někdejších uličních výborů. Vcelku pěkně vystihuje, jak se chovali a jakými pravomocemi byly tyto výbory za komunismus obdařeny, ale ...

10.3.2024 v 13:28 | Karma článku: 32.11 | Přečteno: 765 | Diskuse
Počet článků 283 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1083

Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...