Klára Kutačová

Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXXII. - odlet domů

14 dní uběhlo jako voda, náš výlet do Iránu se stává pouhou vzpomínkou. Teď už nás čeká jen několik hodin trvající let domů...

23.11.2010 v 18:32 | Karma: 14,13 | Přečteno: 1042x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXXI. - Poslední večeře

Dojíždíme na obrovskou a ne zcela přehlednou křižovatku, kde musíme chytit další auto. Taxikář nám po zaplacení naznačí jakým směrem máme hledat, ale dál už je to na nás. U krajnice stojí zaparkovaný minibus, který se tváří, že by mohl být našim hledaným vozítkem a skutečně to tak je. Zasedneme do zadní řady a čekáme, až se autíčko zaplní, což trvá jen několik málo minut. Než se dostaneme až dolů k metru, je venku tma.

21.11.2010 v 18:47 | Karma: 12,88 | Přečteno: 840x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXX. - Slavnostní jehněčí

Poslední den v Teheránu... Procházka po bazaru, oběd u Tomovy známé a taky trocha smutku z blízkého odjezdu do Čech...

18.11.2010 v 21:07 | Karma: 12,02 | Přečteno: 945x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXIX. - Down with America

Kam nás kroky zavedly při shánění černé Esfahánské mističky, aby měl Tomáš z čeho zobat oříšky? A co s tím má společného USA?

5.11.2010 v 16:31 | Karma: 14,99 | Přečteno: 1171x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXVIII. - Brána Teheránu

Ve velmi časný hodinách jsem se navrátila do Teheránu a zamířila rovnou za Tomášem do hotelu, abychom poslední dny v Iránu nějak přežili společně...

12.10.2010 v 17:58 | Karma: 14,18 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXVII. - Silvestr ve vlaku

Jak na Nový rok, tak po celý rok? No ještěže to nefunguje, neb trávit celý rok ve vlaku by se mi nechtělo...

14.9.2010 v 18:29 | Karma: 13,30 | Přečteno: 1170x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXVI. - Esfahánské nádraží

Můj pobyt v Esfahánu se chýlí ke konci, stejně tak, jako moje osamocené putování... Ovšem před odjezdem do Teheránu mě ještě čeká cesta a pár hodin na nádraží...

13.9.2010 v 18:56 | Karma: 14,93 | Přečteno: 1007x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXV. - Jablonex na bazaru

V 5 ráno přijde další obyvatel. Evidentně sem noční vlaky dojíždějí kolem 4 ráno. Zapluje do postele jak je, ani boty si nesundá. Alespoň ten batoh odhodil ke stěně, aby mu ve spánku nepřekážel..

7.9.2010 v 18:53 | Karma: 14,17 | Přečteno: 1180x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXIV. - Chvějící se minarety

Nemohla bych být v Esfahánu a nechat si ujít Chvějící se minarety, byť mi bylo řečeno, že to zas až takový zážitek není, ale aspoň se sem na ně nebudu muset příští rok vracet...

4.9.2010 v 11:22 | Karma: 14,15 | Přečteno: 1098x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXIII. - randící důchodci

Demonstrující Iránce nechávám za sebou a jako správný turista se jdu procházet po nábřeží. Pozoruji racky a plastové labutě a tvářím se, že se vlastně nic neděje...

2.9.2010 v 20:45 | Karma: 12,38 | Přečteno: 1066x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXII.- Protivládní demonstrace

To, že se po celém Iránu demonstruje, jsem věděla ještě před odjezdem, ale že se do jedné takové demonstrace i (zcela nezáměrně) zamotám, to jsem vážně netušila...

1.9.2010 v 16:00 | Karma: 13,59 | Přečteno: 1115x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XXI. - Esfahánský úchyl

Když se sejde pár hloupých náhod a k tomu jedno individuum, nastane situace, kdy se i já začnu bát... První den v Esfahánu jsem si skutečně představovala jinak.

31.8.2010 v 19:35 | Karma: 14,46 | Přečteno: 1200x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XX - Odjezd do Esfahánu

5:30 ráno, takhle úchylně ani do práce vstávat nebudu a tady to dělám dobrovolně. Fuj! Vyhrabu se z peřin, zahájím den jak jinak než velmi rychlou a velmi ledovou sprchou (tentokrát skutečně probírací), zabalím jídlo z ledničky, prolezu všechny kouty jestli tu něco nezůstalo, a protože je na to čas, pustím se do snídaně. Chvilku po šesté poberu všechny věci, zamknu pokoj a scházím dolů. A tady nastane zrada. Nejen, že je všude tma, je i zamčeno.

30.8.2010 v 19:55 | Karma: 13,84 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XIX. -

Vrátím se do hotelu, sundám krásně suché prádlo ze střechy. (Jaká nádhera, že tu není -14 jako v Čechách,když jsem odjížděla) , poobědvám chleba, sýr a jogurt a vypravím se tentokrát na druhou stranu města.

28.8.2010 v 16:00 | Karma: 12,67 | Přečteno: 1039x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XVIII. - Ashura pokračuje

Ráno se vyhrabu v půl 9, k snídani zblajznu dva dortíky, něco málo si ještě vyperu a můžu vyrazit do města. Plán A je zařízení si jízdenky do Esfahánu. Plán B jsou ještě nějaké ty průvody a Plán C je toulání se jen tak za nosem třeba do nějakého hezkého parku, protože veškeré památkové zajímavosti jsou zavřené...

27.8.2010 v 16:00 | Karma: 12,03 | Přečteno: 965x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XVII. - Hrobky básníku

Odpolední procházka po hrobkách Iránských básníků - jmenovitě Sadiho a Hafeze...

26.8.2010 v 19:38 | Karma: 11,99 | Přečteno: 881x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XVI. - Oslavující Shiráz

Ashura, svátek k výročí úmrtí imáma Husajna a moje dopolední pozorování průvodu flagelantů (nikdy mě nepřesvědčíte k použití výrazy "sebemrskač")...

25.8.2010 v 21:49 | Karma: 14,50 | Přečteno: 1355x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XV. - První večer v Shirazu

Po celém odpoledni v autobusu na rozpálené dálníci konečně po západu slunce dojedeme do Shirazu. To je fajn, jen kdybych věděla, kde jsem a jak se dostanu do hotelu?

22.8.2010 v 18:52 | Karma: 14,47 | Přečteno: 1240x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XIV. - autobusem do Shirázu

Loučím se s Yazdem a trochu lituji, že jsem si na něj nevyhradila delší čas a autobusem odjíždím do Shirázu.

22.8.2010 v 13:27 | Karma: 13,88 | Přečteno: 1148x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Napříč tyrkysovou zemí XIII. -Štědrý den trochu jinak

Místo kapra na talíři ovce v kanále a jiná překvapení na první Štědrý den mimo kruh rodiny.

20.8.2010 v 20:47 | Karma: 15,32 | Přečteno: 1412x | Diskuse| Cestování