Klára Kutačová

Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Jaffa

Máme posledních pár hodin do odletu a chystáme se je trávit v Jaffu a přilehlé části Tel Avivu. Sluníčko už od rána peče téměř vražedným způsobem, ale nás to ani v nejmenším nemůže odradit.

16.7.2016 v 17:46 | Karma: 18,59 | Přečteno: 400x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Víkend na pláži

První víkend v Izraeli jsme nocovali v poušti a na druhý máme slíbeno další tradiční kempování - na pláži s grilováním.

12.7.2016 v 21:01 | Karma: 13,71 | Přečteno: 480x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Den nezávislosti

Včera večer se truchlení přehouplo v radost a i my jsme byli pozváni na oslavu Dne nezávislosti. Všude je výzdoba v izraelských barvách, z oken domů i aut vlajou vlajky. Lidé berou přenosné grily do parků a oslavují se sousedy...

8.7.2016 v 11:49 | Karma: 19,37 | Přečteno: 500x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Potěmkinovský Izrael

Poslední den v Eilatu jsem se rozhodla, že místo válení na pláži, vyrazím na průzkum. Z promenády u moře se zdá, že je celé město čisté, naleštěné, plné ozdůbek a kašen...

7.7.2016 v 16:44 | Karma: 23,10 | Přečteno: 1076x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Den blbec

Občas se stane, že se něco nedaří. Bohužel se to děje, i když má člověk dovolenou. A když jste opravdu šťastný člověk, děje se to úplně celý den...

6.7.2016 v 21:48 | Karma: 20,72 | Přečteno: 523x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Red canyon

Kousek nad Eilatem se nachází nádherná přírodní rezervace - Red canyon, kam jsme se vydali na příjemný podvečerní výlet.

29.6.2016 v 16:43 | Karma: 18,41 | Přečteno: 648x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - "Entroductory dive"

Aneb jak se hydrofob ponořil na 40 minut pod hladinu moře... A následné šnorchlování s rybičkami u korálového útesu.

28.6.2016 v 16:45 | Karma: 16,00 | Přečteno: 335x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Eilat

Eilat je podivné město. Možná to ani město není, jen obyčejná turistická atrakce - obrovské hotely, restaurace, pláže a přímo v centru toho všeho letiště...

28.6.2016 v 15:31 | Karma: 16,58 | Přečteno: 1489x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Jedeme dál...

Do nového dne se probouzím s východem slunce. Otevírám oči a nade mnou plují na modré obloze bílo růžová oblaka. Všichni ostatní ještě spokojeně spí, takže se tiše vyplížím ze spacáku na ranní procházku.

27.6.2016 v 13:57 | Karma: 18,82 | Přečteno: 544x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Pod hvězdnou oblohou

Že poušť není jen mrtvá placka už jsem (snad) popsala v minulém článku. Teď mi tedy dovolte přiblížit, jak probíhá nocleh v těchto končinách.

24.6.2016 v 22:34 | Karma: 14,75 | Přečteno: 332x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Koupání v poušti

Byl nám slíben výlet na dva dny do pouště. Pro místní věc zcela běžná, zatímco pro nás zcela nepředstavitelná. Dva dny a noc v poušti? Co nás asi může čekat?

23.6.2016 v 20:39 | Karma: 16,13 | Přečteno: 547x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta do Země zaslíbené - Před cestou.

Plány na cestu do Izraele jsem spřádala už delší dobu, až konečně letos došlo na jejich vyplnění. Z více stran jsem slyšela, že to je země krásná a rozhodně stojí za vidění a za sebe to můžu 100% potvrdit.

12.6.2016 v 15:46 | Karma: 17,59 | Přečteno: 438x | Diskuse| Cestování