Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Po stopách Nikdykde V - Rande s Upýrem

Spím ve strašidelném zámku a randím s nemrtvým. Trchu se mi z toho Nikdydke stává spíš Adamsova rodina.

Do deště se mi sice dvakrát nechce, ale přece nenechám Upýra*  stát v Hyde parku, zatímco já budu někde zalezlá? Mám hodinu a kousek na to, abych se dostala do speakers corner a při tom ideálně viděla Albert hall, Diana memorial a Serpentine gallery. Vstupuji do Kensington garden, Albert Hall a Albert memorial nešlo minout a na Diana memorial jsou všude po zemi ozdobné kovové směrovky. Všimla jsem si jich tak, že jsem na jedné uklouzla a málem si zlomila nohu. V Lonely planet psali, jak je tahle fontána nádherná, směrovky jsou umělecky propracované, to bude jistě zážitek. Když pak dojdu k betonovému oválu bez vody a zjistím, že TO je ono, jsem poněkud zklamaná. Ale co nadělám? Nic. Kolem jezírka se ploužím na druhou stranu Hyde parku a smiřuji se s tím, že občas je reklama skutečně lepší než to, na co poutá.

Mám spoustu času, (a mizerný odhad) budu tu brzo. Hledat zapsané kešky se ani nepokouším. Jdu si alespoň vyfotit useknutou koňskou hlavu, sochu, která se tyčí opodál a naběhnu přímo do náruče Upýrovi. Hurááá, den se hned rozjasňuje, byť je stále stejně zataženo a ještě se k tomu začíná stmívat.

Jdeme se projít parkem. Vzhledem k tomu, že se nacházíme v řečnickém koutku, není nic překvapivého na tom, že tu někdo řeční. Ovšem hlásajících je tu hned několik jen pár metrů od sebe a každý má více, či méně početné publikum. Témata se zdají být náboženská, politická, případně obojí dohromady. No tak nějak nic pro mě a Honza taky nevypadá, že by ho to nějak extrémně fascinovalo, takže jdeme radši hledat kešku, kterou včera nenašel. Má být na černém zábradlí, kterého je na místě, kam nás zavedla GPSka víc než dost. A ještě k tomu se tu teď něco staví, nebo opravuje, takže tu je kus prostranství zastavěn ploty a plachtami. Nicméně keška by měla být stále přístupná. Mojí teorii o přeskakování díry za pomoci zábradlí, protože to určitě bude v tamhletom rohu, mi Upýrek rozmluví hodně rychle. Má to totiž být přístupné i z vozíčku. A dřív než začnu vymýšlet teorii o vozíčku s výsuvnou vrtulí, žene se k jednomu zábradlí. Já si beru druhé a nacházíme. Hurá. Logujeme se, vracíme keš na místo a šup na další okružní chůzi parkem.

Na nějaké vysedávání na lavičce není počasí, tak se snažíme najít nějaký přístřešek, zatím nikde nic, takže chodíme po zšeřelém parku, prolezeme zajmavě rostlý strom a narazíme na velmi vlezlou veverku. Přicupitá si to k nám, ani trochu se nebojí a než se kdo z nás vzpamatuje, vyběhne Honzovi po kalhotách a čeká, zda něco dostane. Jakmile ale zjistí, že jediná pozornost, které se jí dostane, je moje hledání foťáku a Upýrovy hlášky: „To škrábe, ať ze mě sleze.“ vesele odskotačí na plot, obtěžovat jinou dvojici, která je vybavena pamlsky.

Díky tomu můžeme pozorovat, že průměrná Londýnská veverka vám za piškot bude i sedět na rameni a ani se vám nezahryzne do ucha. Zkoušíme je tedy taky lákat k sobě, ale bez nějaké té dobrůtky to jde špatně a nabízet jí salám se mi nechce. Co kdyby jí maso zachutnalo a rozhodla se sežrat i mě? Po chvíli to vzdáváme, necháme veverky veverkama a jdeme do růžové zahrady. Tady to musí být naprosto kouzelný na jaře nebo v létě, když ty růže kvetou. Přes cestu jsou vytvořené tunely porostlé růžemi, možná i jinými květinami, ale teď je to jen halda ovadlých zamotaných šlahounů. A k tomu kašna s lukostřelkyní. Tak si hezky naaranžuju Upýra do trajektorie šípu, aby měl jeden hezký důkaz pro tu jeho střelenost.

„Jéééé, krysa!“ Zvíře na které celou dobu čekám!

„Fuj! A kdybys viděla, kolik je jich u bráchy kolem baráku.“ Upýr se ošklíbá.

„Tsss, já sem za těma krysama přijela.“ Snažím se vysvětlit, co to je Nikdykde a proč tedy to nadšení z krys, ale nedopadne to na úrodnou půdu. Tak nic, no. Loučím se se Sirem Longtailem, který mizí kdesi v dáli a můžeme pokračovat v hledání místa na večeři.

Konečně najdeme místo, ke se dá sedět. A v suchu. Altánek, úplně jako dělaný pro romantické posezení čerstvě zamilovaného páru. A asi přesně proto tam jeden pár trénuje box.

Sedáme si na zem, dost daleko od nich a doufáme, že neschytáme nějakou ránu. A já, protože jsem celý den nejedla, lovím jídlo. Zatímco večeříme, boxeři to vzdávají a odchází.

Po jídle zhodnotíme, že máme ještě čas, takže se projdeme kolem jezírka. Už je solidní tma a z přežitelného mrholení už je zase hnusný déšť. Rezignuji a tahám deštník. Cestu nám kříží husí pochod. Jedna za druhou přecapkají chodník a po trojicích se pustí do vody, fascinující. Hyde parkem dojdeme k mostu a Kensingtonským zahradám, a protože se nám nechce jít zpátky podél nějaké rušné silnice, vracíme se tentokrát po druhém břehu rybníčku do Hyde parku a z něj ven. Míříme k Buckingham palace, ale cestou se ještě zastavíme na povinné fotografické zdokumentování nasvětleného Marble Arch. Upýr tiše trpí, když mě vidí jako stativ používat památník padlých vojáků. Ve chvíli, kdy začne trpět i hlasitě, toho nechám a radši se přesuneme pro změnu kolem dalšího památníku padlým vojákům. Tady si jich evidentně umí vážit. Ne jako v Brně, kde mají oběti 1. světové, druhé i komunistů dohromady jeden památní a jak říká Honza: „Ještě k tomu je dutý.“

Buckingham palace v noci - konečně se tím pádem dočkám toho, že tu není ani noha. Moc se tu ale nezdržujeme, začíná se připozdívat a já bych rád do hostelu dorazila nějak rozumně, abych si zvládla uvařit, zabalit a taky se vyspat na další 19ti hodinovou cestu.

Parkem na Trafalgarké náměstí, které tím pádem vidím už po třetí, byť jsem si říkala, že i jednou bylo víc než dost a směr Piccadilly circus pochodem v chodem. Upýrovi tu jede Doubledecker domů a mě metro. Vezmu to s přestupem, protože se mi nechce jít samotné na Green park. Upýrův autobus nám ujede těsně před nosem a zdá se, že další jede až za 12 minut, tak přesvědčuje, ať s ním na něj počkám. No proč ne. Přesně, když se rozhodneme, že si sedneme do budky, jede další jeho autobus, takže rychlé rozloučení a už mi mává z červených dveří.

Díky dopravní situaci zvládnu autobus ještě několikrát předběhnout, než naposledy zamávám a mizím pod úrovní chodníku. Jednu zastávku metrem na Jubilee line a poté na West Hampsted, kde už jako správná Londýňanka v klidu dojdu na náhradní dopravu. Dokonce se ani nestresuju vedle řidiče. Pěkně si sednu dozadu na sedačku, vyndám knížku a na Dollis hill vystoupím. Hostel najdu, vchod najdu, tak proč jsem ráno nemohla najít východ? Po chvíli zkoumání najdu odpověď. Protože z prvního patra vedou dvoje schody! Jedny přímo od těch z druhého, to jsou ty špatné a druhé za kuchyňkou, to jsou ty správné. Takže to vypadá, že se zítra i nasnídám, když to do rána nezapomenu.

 

Rychlá koupelna a do kuchyňky uvařit. Tady sedí čtveřice lidí. 3 turisti a jedna ženská, co se sem právě přistěhovala za lepší budoucností a básní všem o tom, jak tu rozjede podnikání. No držme jí palce, ať to vyjde. O sporák se dělím se Španělem, který vytváří něco na způsob hostiny o třech chodech, akorát to podle množství vypadá, že to vaří jen pro sebe, no to by se mi tak chtělo. Já se spokojím se svým tatrgelovým recyklátem – někdo tomu říká i těstoviny s boloňskou omáčkou v prášku. Hotovou večeři si zcela asociálně (jak je mým zvykem) odnesu do pokoje, kde spí nově přijeduvší Japonka, takže to musím zvládnout potmě a ideálně tiše. No problém. Jsem najezená, jdu umýt nádobí a zabalit. Ještěže toho mám tak málo.

 

Manuela mi tu nechala dárek v podobě úžasně vonícího krému a vzkazu, že mám mít hezký život. Moc milé od ní a to nejen proto, že jsem celý den skučela, jaký jsem blbec, že jsem v Čechách zapomněla krém na ruce. Tak si jen říkám, kde se promítnou tyhle hromady štěstí, které teď mám. Vše připraveno na zítřejší odjezd, batoh zabalen, medvídek připraven na polštáři, takže už zbývá jen, abych se ke spánku uložila i já. Tož brou noc.

————————————————————————————————————————————————————————

* Není to hrubka, je to přezdívka...

Autor: Klára Kutačová | středa 1.12.2010 14:21 | karma článku: 14,45 | přečteno: 1179x
  • Další články autora

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 5.

Camping Mougas - Saians cca 35 km. Stále pokračuji v cestě podél oceánu do Santiaga a jako obvykle si trochu pobloudím a část cesty si dokonce zopakuji.

6.8.2020 v 14:00 | Karma: 17,80 | Přečteno: 585x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 4.

Caminha - Camping Mougas cca 32 km. Překračuji hranice do 20. a posledního státu mojí cesty - Španělska. Camino dnes vede jednou z nejkrásnějších částí při pobřeží Atlantského oceánu.

29.7.2020 v 21:42 | Karma: 19,75 | Přečteno: 496x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 3.

Viana do Castelo - Caminha. Oficiálně by to měla být cesta na 28 km. Díky bloudění to ale bylo zřejmě o dost víc...

28.7.2020 v 17:30 | Karma: 16,00 | Přečteno: 450x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 2.

Esposende Marinhas - Viana do Costelo (cca 25 km). Včera jsem se rozhodla, že nebudu trhat kilometrické rekordy a pojedu každý den do 30 km. Času mám dost a chci si cestu víc užít.

19.7.2020 v 11:58 | Karma: 19,92 | Přečteno: 479x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Když se vládní představitelé vysmívají vlastním nařízením...

... a všem lidem, kteří je stále dodržují, ať už z vlastního přesvědčení, anebo čistě z obavy z možných sankcí.

20.6.2020 v 12:59 | Karma: 27,04 | Přečteno: 982x | Diskuse| Společnost

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 1.

Konečně vyrážím na Svatojakubskou cestu. Nebo už jsem na ní možná vyrazila v lednu a jen to vzala oklikou přes Jižní a Severní Ameriku a Jihovýchodní Asii? Těžko říct. Ale dnes odjíždím z Porta sněrem k Santiágu...

2.6.2020 v 18:19 | Karma: 21,86 | Přečteno: 684x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 0. Porto

Po pěti letech plánování a odkládání, protože mi do toho vlezlo něco jiného, se vydávám na Svatojakubskou cestu. Na tom nejhorším dopravním prostředku, jaký jsem si na takovou cestu mohla zvolit - na skládacím kole z Bangkoku.

30.5.2020 v 15:36 | Karma: 22,41 | Přečteno: 1522x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Z Yangonu do Porta

Čeká mě poslední den v Myanmaru a následně přesun s dvěma přestupy zpět do Evropy. Moje cesta kolem světa se pomalu, ale jistě chýlí ke konci...

25.5.2020 v 20:26 | Karma: 18,38 | Přečteno: 394x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Yangon (Myanmar)

Poslední místo, které jsem se rozhodla v Myanmaru navštívit je Rangún. Bývalé hlavní město, ze kterého následně budu pokračovat zpět do Evropy...

15.5.2020 v 20:37 | Karma: 15,04 | Přečteno: 283x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Bagan (Myanmar)

Včera večer jsem dojela do jednoho z nejznámějších míst Myanmaru - do Baganu, kde se chystám navštívit Buddhistické chrámy, kterých je tu několik tisíc.

14.5.2020 v 19:45 | Karma: 14,13 | Přečteno: 251x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Z Mandalay do Baganu (Myanmar)

Nacházím se v Myanmarském městě Mandalay, kde jsem se z důvodu nemoci zasekla o den víc, než jsem měla v plánu a čeká mě přejezd k tisíci chrámům v Baganu.

12.5.2020 v 19:51 | Karma: 13,78 | Přečteno: 274x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Tam na cestě k Mandalay (Myanmar)

Z Niaungshwe se potřebuji dostat zpět do Kalawu a z něj do města Manadalay, kde chci primárně navštívit most U-Bein - nejdelší teakový most světa.

5.5.2020 v 19:34 | Karma: 15,22 | Přečteno: 317x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - trek k jezeru Inle den 3. (Myanmar)

Třetí a poslední den výletu k jezeru Inle. Čeká nás půl dne chůze, jízda po jezeře a návštěva několika místních tradičních dílen.

23.4.2020 v 14:11 | Karma: 14,15 | Přečteno: 234x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - trek k jezeru Inle den 2. (Myanmar)

Náš pochod k jezeru Inle pokračuje. Včerejších 30 km mi přišlo jako příjemná procházka, ani mě ráno moc nebolí nohy, ale to, co nás čeká dnes, bude výzva.

20.4.2020 v 17:51 | Karma: 14,86 | Přečteno: 233x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - trek k jezeru Inle (Myanmar)

Včera jsem dojela do malého městečka Kalaw v horách Shanského státu, kam většina turistů jezdí právě proto, aby se odsud vydala na dvou, nebo třídenní pěší výlet k jezeru Inle. Mě čeká jeho třídenní varianta...

18.4.2020 v 12:36 | Karma: 17,14 | Přečteno: 327x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Myanmarem na kole den 5.

I když většina dnešního dne nebyla na kole, ale v pohodlném VIP autobusu směrem do hor v Shanském státu. Mířím do městečka Kalaw, ze kterého vede třídenní trek směrek k jezeru Inle.

16.4.2020 v 15:22 | Karma: 14,96 | Přečteno: 244x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Myanmarem na kole den 4.

Včera jsem dojela do Mawlamyine a dnes se chystám vydat na téměř celodenní projížďku tímto moc pěkným městem, než se vydám na další cesty na sever Barmy.

8.4.2020 v 21:34 | Karma: 14,35 | Přečteno: 313x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Myanmarem na kole den 3.

Čeká mě cesta z Hpa An do Mawlamyine. Část cesty už mám projetou na motorce, zbytek je velká neznámá.

21.1.2020 v 14:00 | Karma: 20,16 | Přečteno: 521x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Myanmarem na kole den 2.

1. den jsem dojela z hraničního města Myawaddy do malého městečka Kawkareiku a dnes mě čeká přejezd do Hpa An, kde se chci den až dva zdržet.

9.1.2020 v 14:00 | Karma: 19,56 | Přečteno: 442x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Myanmarem na kole den 1.

Sedím v nočním autobusu z Bangkoku na hranice s Myanmarem, který mám v plánu přejet na kole. Sama nevím, proč mě taková věc vůbec napadla a jestli vůbec půjde realizovat. Ale za pokus to stojí...

7.1.2020 v 14:00 | Karma: 19,84 | Přečteno: 565x | Diskuse| Cestování
  • Počet článků 283
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1083x
Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...