Cestou necestou za svými sny...

2. 10. 2013 20:50:17
Bloudím neznámem, poznávam cizí kultury, flákam se po světě, jezdim na dovolenou... Nedávno jsem si na zeď pořídila velkou mapu světa a začala si na ní lepit modrý praporky do zemí, který chci navštívit, červený do zemí, kde jsem byla a hnědý do těch, kde sem se aspoň na chvilku mihla, když jsem v nich třeba přestupovala a nebo jima aspoň projížděla. (K tomu teď zvažuju další barvu. Pro země, kde chcu aspoň chvíli pracovat, asi to bude žlutá.) A jak se tak ty modrý (ne)mění na červený, začínam si trochu připadat, že hraju svuj soukromej cestovatelskej Pandemic, kde se místo nemocí šíří touha po dalším cestování.

Jedu do jedný země, tam potkam pár lidí, popovídam si s nima a jakmile se vrátim, tak místo jednoho červenýho praporku lepim deset modrejch. A když k tomu pár dní před odletem na sever potkam člověka, kterej má naprosto perfektní fotky z Afriky a umí o tom i vyprávět, tak musim odlepit ten velkej kříž přes celej kontinent a modrý praporky už se začínaj rozlejzat i tam. A pak stačí jedna Transtrabantí přednáška a je to celý v kelu – asi sem si měla koupit rovnou tu mapu, co byla celá laděná do modra, ušetřila bych za samolepky.

Každej den se koukam na svý sny, vzpomínam na to, co bylo a těšim se na to, co teprve bude. Nejnovější vzpomínky jsou momentálně z Norska. Z cesty, která vždycky byla takovej trochu záložní plán – byla to pro mně jedna ze zemí, kam se rozhodně jednou podívam, až k tomu bude příležitost, až se mi nebude chtít jinam, až budu v důchodu, až naprší a uschne - věřte mi, že těch „až“ bylo fakt hodně. No a nakonec se během tří měsíců seběhla spousta naprosto nečekanejch událostí, některý pozitivní, některý negativní, a ve finále místo toho, abych 1. srpna sedla na kolo a dojela z Tours do Santiaga de Compostela, (což měla být osamělá 1 500 km dlouhá cesta, na kterou jsem se strašně těšila, a kterou jsem já - která zásadně nikdy nic neplánuju - plánovala přes půl roku), jsem nakonec 11. září odletěla s klukama do Bergenu. Nicméně díky tomu, že se mi občas během chůze stalo, že jsem šla na jednu stranu a moje koleno přesně na tu opačnou, jsem se musela vzdát veškerých vyhlídek na pochod přes Hardangerviddu, kam se chystali oni a poměrně urychleně se rozhodnout pro jinou variantu. (Není nad to se 3 týdny před dovolenou zinvalidnit...)

Nakonec musím říct, že to pro mně byla nečekaně úžasná cesta. Já, která se staršně bojim vody, jsem se plavila po vodách Atlantiku a obdivovala lodě v přístavech. Viděla jsem malinkatej kousek z obrovský země a občas si připadala víc ztracená, než když jsem bloudila po Iránu. Na tejden jsem se stala součástí uplně jinýho světa v zemi, o kterej jsem si myslela, že se od tý naší přece nemůže tak moc lišit. A taky jsem celou dobu fotila sanitky a začala jsem zcela vážně uvažovat, že po škole se sem podívam na trochu delší dobu – v zelený kombinéze a žlutý vestičce.

DSC_9652.JPG

DSC_9866.JPG
DSC_0076.JPG

DSC_0075.JPG

DSC_9730.JPG

Autor: Klára Kutačová | středa 2.10.2013 20:50 | karma článku: 10.22 | přečteno: 407x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.47 | Přečteno: 446 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 581 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 474 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 283 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1083

Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...