Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

10 otázek o cestování

Už je to doba, kdy jsem byla naposled někde na cestě a nebudu lhát, že mi to nechybí. A protože bez cestování nemám moc o čem psát, zalíbila se mi výzva Od http://luuovertheocean.com

Luu over the ocean ve svém článku odpovídá na 10 otázek, kterí jí byly položeny a v závěru sama jiných deset pokládá a nominuje 9 cestovatelských blogů. A k tomu dodává, že poslední místo nechá pro někoho, kdo se ho chopí. A já se tedy tímto chápu a odpovídám na její otázky.

1. Jaká je tvá nejoblíbenější cestovatelská historka?

Historek je mraky a většinu jsem jich tady i zaznamenala, ale vzhledem k tomu, že se blíží Vánoce, zmíním tu o oslavě Vánoc v roce 2010. Sešli jsme se v Íránském Yazdu v hotelu Silk Road s cestovateli z celého světa na plánovanou vánoční večeři. Většina z nás se tam rozjela z jiných koutů země, aby byla se Scottem, kterého jsme tam potkali a zanechali několik dnů/týdnů před tím, a který měl po autonehodě polámané nohy, seděl na vozíku a tedy neměl šanci se kamkolv přesunout. Obsluha hotelu se strašně snažila, aby všechno bylo dokonalé, radila se s námi, jaké zvyky máme, co by nám udělalo radost. Nakonec se rozhodli, že to pojmou co nejblíže Británii. Udělali krásnou výzdobu, stromek, dárky...

Vpustili Jamese do kuchyně, aby napekl tradiční sušenky. Ohlásili nám, že se bude podávat krocan, o půlnoci vánoční dort, budou se zpívat anglické koledy. A dokonce nám i sehnali Bibli, abychom si z ní u slavnostní večeře mohli číst. Bible byla ovšem německá a neustále jí vnucovali mě, že jsme s Německem sousedi, tak tomu musim rozumnět. Večer v 8 jsme se sešli u ozdobeného stolu, popřáli si krásné Vánoce a k tomu nám hrál místní hudebník na nějaký strunný nástroj.

Po koncertu jsme mohli vyrazit k jídlu, které bylo přichystáno. Byla to několikachodová hostina, každý si nandal to, na co měl chuť. A k tomu nám nejprve hrálo Last Christmas, které plynule přešlo do písní Boba Marleyho. Chvíli jsme na sebe tak nějak nevěřícně koukali, pak jsme se rozesmáli a jen obsluha nechápala, co se děje. Přece se tak moc snažili nám najít Vánoční písně.

2. Máš nějaké místo, které se ti moc líbilo, ale už by ses na něj nevrátila? Proč?

Nurata. Nádherný výhled na oázu z přilehlých hor s pohádkovým západem slunce, krásná procházka za východu slunce druhý den. Ale celou noc hmyz, blechy, štěnice...  Vlastně celý Uzbekistán je takové moje nikdy víc. Bylo tam krásně, ale ta byrokracie... Brrr.

3. Ve kterém z (ne)navštívených měst si umíš představit žít?

Z navštívených určitě v Bergenu. To byla láska na první pohled, i když tam prý neustále prší. Ale takhle nádherně barevný a čistý město mě fascinovalo. Stejně tak Stavanger, Malmö a Kodaň. Ano přiznávám, jsem zamilovaná do Skandinávie. A z těch nenavštívených a mimo skandinávských asi v Douglasu na ostrově Man. (Miluju sever!!!)

4. Jaké jsou tvé cestovatelské nezbytnosti?

Nezbytnosti? Rozhodně foťák, bez toho si připadam jako bez rukou. Je to moje motivace k tomu, abych i v případě, že jsem utahaná jak kotě šla ještě ven, abych si prohlídla ještě další kus města... Cestovní deník a tužka, protože mam mizernou paměť. A v neposlední řadě dřevěná ryba do vlasů. Více jsem se o tom rozepisovala tady: http://kutacova.blog.idnes.cz/c/468937/moje-male-cestovni-tradice.html

5. Jaké věci tě nejvíce vytáčí při cestování/létání?

Kverulanti. Letíte na dovolenou, těšíte se a do toho posloucháte někoho, jak si stěžuje uplně na všechno. Třeba na to, že u nízkonákladovky si musí platit na palubě pití? Nebo, že letuška nemluví Česky. Přes mraky neni vidět zem, nebo naopak nejsou mraky... Že je kyselo moc kyselí, bramborák moc bramborovej, na Sahaře moc písku, v moři slaná voda, na slunci vedro, za deště mokro, takhle jsme si to neobjednali... Jednoduše ty lidi, který vás dokážou otrávit během pár minut. A pak taky lidi, co maj tendence z letadla vystupovat hned v tu chvíli, kdy se dotkne země. Znáte to ne? Letadlo přistane a šup, už se tvoří fronta v uličce. A lidi, co seděj u okna se snaží do ní narvat taky, prorážej dav kolem sebe a pak si poklepávaj na hodinky, že už tu jako paka stojí 5 minut a nemůžou ven.

6. Jaké jsou tři nejvytouženější položky na tvém bucket listu?

Stačí jedna - cesta kolem světa! No dobře, tak jen tři... Sakra, to je těžký vybrat. Ale když jinak nedáte: Japonsko, Kanada a Gabon.

7. Jakou nejriskantnější věc jsi zažila/udělala při cestování?

Nejriskantnější, co jsem zažila bylo rozhodně přepadení od pána, co chtěl půjčit opasek (měl kalhoty u kolen, co jiného mohl chtít?). To jsem si až nějak zpětně uvědomila, že pokud bych nezvládla utéct, tak bych se domů asi živá nevrátila.

Nejriskantnější, co jsem udělala vědomě byl asi výlet z Bergenu na protilehlý ostrov s vykloubeným kolenem. Sotva jsem mohla chodit a stejně jsem se vydala na 30 km dlouhou cestu. A protože se mi nechtělo jít pořád po silnici, hledala jsem i jiný varianty a málem sletěla z mokrý skály.

8. Sbíráš pohledy, magnetky, sněžítka, nebo cokoliv jiného při svých cestách?

Pohledy sbírám z cest ostatních i těch svých a sama je hojně posílám, pokud na to mám finance. Většinou sbírám drobnosti, jako jsou kamínky nebo si kupuju drobné suvenýry, které jsou typické pro tu danou zemi. A když na to mám, tak si kupuji i něco na sebe. A pak si na batoh našiju vlajku navštívené země.

9. Máš oblíbenou cestovatelskou knihu nebo film?

Já jsem spíš na Sci-fi a detektivky. Ráda se kouknu na cestovatelský dokument, ale nemám jeden konkrétní. (Reklama na Go Pro je taky dost dobrá.) Ze seriálů mám ráda Survivor, ten mě třeba přived k tomu, že jsem se zamilovala do Gabonu.

10. Píšeš si cestovní deník? Jakou formou si zapisuješ zážitky?

Píšu. Jsem grafoman. Vozím si s sebou sešit, do ktrerého píšu uplně všechno. Den po dni, zážitek po zážitku. Občas to pak dopisuju ještě doma podle fotek, ale většinu se snažím zaznamenávat už na cestě. K tomu si přikládám všechny vstupenky, účtenky, pohledy, listy, kytky, obrázky a jiný "placatý věci", který si pak lepim mezi fotky do fotoalba, takže v deníku jsou jen moje kecy a sem tam nějaký obrázek, který vypadá, jako když ho malovalo tříleté dítě, takže je nikde nezveřejňuju.

Nyní bych měla nominovat dalších deset blogerek (teda netuším, proč jen blogerek, chlapi přece taky blogujou), ale protože žádné osobně neznám, nechám to jen tak volně v prostoru, jestli se toho někdo chopí. A jak?

Odpovězte na 10 otázek
Je fajn zmínit, kdo je položil, ale není to nutné.
Vytvořte dalších 10 otázek pro dalších 10 blogů/ek.

Moje otázky:

1. Na jakém "nej" místě jste nocoval/a?

2. Jak nejbláznivěji Vám kde zkomolili jméno?

3. Jakou nejzvláštnější jídlo jste ochutnal/a?

4. Cestujete sám/sama?

5. Co s sebou určitě nezapomenout na cestu kolem světa?

6. Jak se na cestách domlouváte?

7. Využíváte služeb cestovky, nebo radši jezdíte po vlastní ose?

8. Podle čeho volíte cíl další cesty?

9. Koho byste na svých cestách (ne)chtěl/a potkat?

10. Vozíte s sebou něco, čím přiblížíte lidem ve světě Českou republiku?

Autor: Klára Kutačová | pátek 27.11.2015 16:29 | karma článku: 16,28 | přečteno: 1389x
  • Další články autora

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 5.

Camping Mougas - Saians cca 35 km. Stále pokračuji v cestě podél oceánu do Santiaga a jako obvykle si trochu pobloudím a část cesty si dokonce zopakuji.

6.8.2020 v 14:00 | Karma: 17,80 | Přečteno: 585x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 4.

Caminha - Camping Mougas cca 32 km. Překračuji hranice do 20. a posledního státu mojí cesty - Španělska. Camino dnes vede jednou z nejkrásnějších částí při pobřeží Atlantského oceánu.

29.7.2020 v 21:42 | Karma: 19,75 | Přečteno: 496x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 3.

Viana do Castelo - Caminha. Oficiálně by to měla být cesta na 28 km. Díky bloudění to ale bylo zřejmě o dost víc...

28.7.2020 v 17:30 | Karma: 16,00 | Přečteno: 450x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Cesta kolem světa - Camino de Santiago na kole (Portugalskou pobřežní cestou) den 2.

Esposende Marinhas - Viana do Costelo (cca 25 km). Včera jsem se rozhodla, že nebudu trhat kilometrické rekordy a pojedu každý den do 30 km. Času mám dost a chci si cestu víc užít.

19.7.2020 v 11:58 | Karma: 19,92 | Přečteno: 480x | Diskuse| Cestování

Klára Kutačová

Když se vládní představitelé vysmívají vlastním nařízením...

... a všem lidem, kteří je stále dodržují, ať už z vlastního přesvědčení, anebo čistě z obavy z možných sankcí.

20.6.2020 v 12:59 | Karma: 27,04 | Přečteno: 982x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 283
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1083x
Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...