Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P41e32t83r 80H57á75l63a

14. 1. 2019 2:45

To je problem celkoveho upadku vzdelani. Dobre vedeny zvidavy zak by dal statni maturitu po 5. tride. Prodluzujeme dobu vzdelavani a zahlcujeme deti informacemi, aniz bychom je ale realne naucili vic. Leckdy i spis min, protoze pres to biflovani uz na skutecne pochopeni nezbyva cas a energie.

Nejde o to, ze by zrovna sestry a zachranari potrebovali min vzdelani a proto jim stacila stredni. Jde o to, ze ona by stacila skoro vsem.

1 0
možnosti
Foto

To by ale už chtělo hodně velkou transformaci vzdělávacího systému a nejsem si jistá, že by to byl krok správným směrem. A navíc by to asi dost uškodilo lidem, kteří by chtěli následně pracovat v zahraničí, protože by se to dost špatně porovnávalo a sjednocovalo.

Na druhou stranu by možná nebylo od věci, kdyby talentovaní žáci měli možnost odejít ze ZŠ na gymnázium a z něj na VŠ už ve chvíli, kdy jsou schopní dokázat, že "pojali veškerý objem dat, který měli", buď tím, že by složili nějakou srovnávací zkoušku na ZŠ, maturitu na SŠ a neřídit se jen roky. Co si pamatuju, tak na gymnáziu jsme měli pár lidí, co by (podle mě) zvládli na výbornou odmaturovat ve druháku (ne u státní maturity, tu by dali asi už na základce), ale museli si tam odsedět celé 4 roky...

2 0
možnosti
PH

P81e63t59r 31H97á76l23a

14. 1. 2019 13:04

Ono právě naopak dneska to máme jinak než v zahraničí.

Problém je, že historicky se u nás maturita považovala za závěrečný stupeň sekundárního vzdělávání, zatím co v zemích, odkud ten trend požadavku na terciální vzdělání přišel, měli třeba kratší primární / sekundární školu a ten první stupeň terciálního vzdělání právě odpovídal naší maturitě (zatím co konec sekundární vzdělání našim nematuritním oborům, které byly třeba o rok kratší).

Vlastně to celé vniklo tak že se kdysi pár iniciativních politiků ztratilo v překladu a úplně nám rozkopali školský systém.

V USA končí "secondary school" o rok dřív než u nás, v UK dokonce o dva roky (byť tam zase o rok dřív začínají, ale to asi nejde tak úplně srovnávat. Pak mají třeba v USA 4 roky bakaláře a považuje se to za "plnohodnotné" terciální vzdělání a magisterské za něco navíc, u nás považujeme bakaláře "jen" za předstupeň.

Měli jsme tady prostě posunutý význam těch slov, ale místo abysme řekli "vaše sekundární vzdělání jsou naše nematuritní obory, maturita už je první stupeň terciálního vzdělání", tak jsme nahnali maturanty na vysokou a celé to zbytečně roztáhli.

0 0
možnosti
  • Počet článků 283
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1083x
Jsem občas trochu cynik a často naivní snílek...

Snila jsem o cestě kolem světa, se kterou jsem začala pomalu a pozvolně před devíti lety, kdy jsem se vydala poprvé sama do Íránu, kam jsem se ráda ještě dvakrát vrátila. Od té doby jsem se snažila (většinou sama) každý rok vycestovat do bližších i vzdálenějších míst, nasávat jejich atmosféru a co nejvíc fotit.

Moje prozatím největší, nejdelší a nejvzdálenější cesta se uskutečnila od 8. ledna do 17. srpna 2017 kdy jsem se nejprve přidala do devítičlenné posádky na  cestu Aviou Jižní Amerikou https://www.facebook.com/aviou.cz/ a následně již sama pokračovala do USA, Kanady, Jihovýchodní Asie a Západní Evropy. Během 222 dní jsem navštívila území 20 států a vystřídala rozličné dopravní prostředky včetně skládacího kola, které jsem koupila v Bangkoku, projela na něm kousek Barmy a nakonec ho letadlem dopravila do Portugalska a (ne)dojela s ním do Santiaga de Compostela. Tím jsem obletěla a objela zemi kolem do kola, viděla nespočet nádherných míst, zažila mnoho neskutečných věcí a hlavně jsem potkala spoustu úžasných lidí.

A o tom všem bych vám ráda vyprávěla s pomocí svého blogu...