Úterý 21. ledna 2020, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 21. ledna 2020 Běla

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e94t59r 90A94g84u83l54á42r 4177108410214

Na úvod - čím víc míst v zahraničí jsem navštívil, tím víc jsem si uvědomoval, že máme jedno z nejlépe fungujících zadravotnictví, co se kvality a dostupnosti pro širokou veřejnost týče. To je předevěím zásluha lékařů a sester nebo sester a lékařů, chcete-li. Je hloupé, že Vás finanční situace trápí. Měli by jste mít takové finanční ohodnocení a takové podmínky k práci, že by jste vůbec neměli řešit jestli je to málo nebo jestli sloužíte moc přesčasů. Je smutné, že vás to zároveň staví proti lékařům, protože zaměstnavatel nemá dost prostředků (nebo nechce mít), aby zaplatil vám i jim tolik, aby jste to nemuseli řešit. Lékaři nejsou vaši nepřátelé, jen občas cítí potřebu hájit své zájmy stejně jako vy, sestry. Lékařům i vám, sestrám, patří vděk i dík za to jak pracujete v současných podmínkách. Ale neměla by jste se stavět proti nim. Pořád jsou to svým způsobem vaši nadřízení a občas jsou pod větším stresem kvůli větší zodpovědnosti za přijatá rozhodnutí v kritických chvílích. Důležitější je však to, že to nejsou oni, kdo stojí proti vám. Jsou to pojišťovny, přemnožení úředníci a byrokraté, kteří rozhodují kam, kolik a jestli pošlou. Naopak byste se měli spojit. Vy máte zodpovědnost. NEmají ji ti úředníci, kteří o vás rozhodují. Ti pracují opravdu v teple, žádné přesčasy, žádná zodpovědnost. Když udělají průšvih oni, nic se nestane, jen to daňový poplatník zaplatí. Když se stane vám, končí to u soudu.

0/0
28.9.2019 8:57
Foto

K29l59á46r82a 69K74u67t93a83č74o71v62á 7678962483847

Zdravotnictví ted stojí na sestrách a lékařích, kteří MUSÍ řešit přesčasy, protože jich dělají naprosto šílené množství. Lékař složí 72 hodin v kuse, měsíčně odpracuje i dva úvazky, sestry odpracují na přesčasech 1 a půl i víc. A zaplaceno za to mají jen někde... A ministr místo aby řešil problémy svého rezrtu, dlouhodobou podfinancovanost, tak prostě čeká, že to pojede setrvačností dál. Nikdo se nestaví proti lékařům a mimochodem lékaři nejsou žádným způsobem nadřízení sester. Stavím se proti tomu, aby se vyjádení lékařů bralo za kvalifikované i v ohledech, o kterých nic neví, zatímco lidé, kterýc se to přímo týká a mají s tou problematikou zkušenosti jsou braní jako podřadní.

+1/0
28.9.2019 12:58

P67e27t68r 51A23g41u24l36á51r 4257688100674

Možná jste mne s těmi přesčasy nepochopila. Já psal o tom, že přesčasy nemusí sloužit úředníci. Vy a lékaři jich máte tolik, že kdyby si to s vámi na chvíli ti úředníci vyměnili, rychle by to začali řešit. Psal jsem, že lékaři jsou "svým způsobem nadřízení". Lékaři musí přijímat zodpovědná rozhodnutí a v tom je jejich práce složitější než ta vaše. Naopak vy máte svoji práci složitější jiným způsobem. Nezabráníte tomu, aby se lékaři vyjadřovali k vaší práci, protože to po nich chtějí úředníci i zástupci médií. Vlastně vás tím staví proti sobě, zatímco oni jsou v klidu. To je to, na co upozorňuji. Vždycky se mezi stovkou rozumných a ohleduplných lidí najde nějaký, před kterým si uplivnete. Já si vážím práce lékařů i sester. Nedávno jsem si poležel v nemocnici po chirurgickém zákroku a všichni ke mně dva týdny byli vstřícní a milí, přestože bylo vidět jak je práce občas zmáhá. Snažil jsem se být také milý.

0/0
28.9.2019 13:51
Foto

K77l66á22r84a 58K33u19t34a33č61o48v78á 7108752263337

Pochopila, jen jsem to chtěla uvést na pravou míru, jak to teď s těmi přesčasy a ohodnocením je a tedy, co stojí za tím svěle fungujícím zravotnictvím. že to už je pár let vlastě spíš zdání "navenek", než realita zvláště pro zaměstnance.

Lékař samozřejmě přijímá odpovědná rozhodnutí, ale tím se nestává ani svým způsobem nadřízeným :) A o tom mediálním vyjadřování to právě je. dokud budou média dávat prostor jen lékařům i ve věcech, co se jich netýkají, tak bude v očích veřejnosti sestra pořád ta "podřízená". A ještě jsem neslyšela lékaře, který by řekl: "Nevím, jsem lékař, toto se týk sester, zeptejte se jich."

A ono, je to o úřednících a jejich rozhodnutích, ale dokud se najde dost lékařů, jako je pan Pirk, kteří jim budou přizvukovat, tak se proti tomu těžko něco dělá. Protože je to přece pan profesor a ten tomu jistě rozumí.

+1/0
28.9.2019 13:59

P31e26t56r 92A31g41u23l52á92r 4227868450204

Neslyšela jste takového lékaře, protože mu média nedají prostor. Pro ně je efektivnější otisknout to, co někoho zvedne ze židle. Povedlo se jim to.

0/0
28.9.2019 15:46

I41v53o 15Ž67á36č15e18k 9580772189727

Každá práce je těžká, když se dělá pořádně.

0/0
27.9.2019 18:19
Foto

K38l60á44r65a 30K72u23t65a97č12o29v98á 7218162463467

To jistě.

0/0
28.9.2019 13:08

N52i69k90o45l46a 73L23u90k17a43v20s73k69á 5188730537178

S článkem souhlasím, karma. Ležela jsem kdysi pár dní na JIP a viděla jsem, jak nesmírně náročná a těžká práce je zde pro sestry. Celou noc hlídaly přístroje, chodily k pacientům právě ony. Lékaři moc vidět nebyli. Aspoň to je má zkušenost. A jestli Pirk řekl to, co píšete, tak to je hodně ubohé.

+1/0
27.9.2019 12:15

J83i64ř70í 96P57r31o29c98h31á46z17k22a 4547926602893

blogařka lže :”Samozřejmě, že sestra s tou nejvyšší kvalifikací, pracující na pooperačním oddělení nebo jednotkách intenzivní péče, musí mít podstatně vyšší plat či mzdu než sestra na řadovém lůžkovém oddělení, protože její práce je mnohem náročnější a vyžaduje mnohem vyšší kvalifikaci, připomíná Pirk.”

0/0
28.9.2019 6:52
Foto

K68l64á88r85a 72K36u63t46a52č57o85v62á 7488942893387

Minutu a půl mluví o tom, že se nemá plošně zvedat plat sestrám, byť je celé zdravotnictví už léta letoucí podfinancované a sestry pracují stále v mnoha nemocnicích za minimální mzu. Poslechněte si to celé (mimochodem už i jeho prohlášení, že příjem seser přesahuje 40 000 je blbost. Týká se to minima sester, které pracují právě na ARO, s množstvím přesčasů a ještě jen ve fakultkách za plat. Tím, že tvrdí, že to je příjem se vyhýbá rozdílu plat/mzda, takže v jeho podání to zní, že sestry berou přes 40 000 a ještě by chtěly plošně přidávat.

Ale zpět k té citaci, kterou uvádíte. Směrem k sestrám na standardu mi z ní vyplývá přesně to, co jsem napsala v článku: že jejich práce není dostatečně těžká, a by si zasloužily více peněz. A vlastně asi i, že podle pana profesora ani nemají pořádnou kvalifikaci, což taky není vždycky pravda. Na ARO děljí všeobecné sestry i sestry se specializací a naopak. I na standardech mají sestry specializace. Sestry taky nebojují proti tomu, aby se zvedal plat lékařům a je to stejné, jako kdybych tvrdila, že se má navýšit plat pouze neurochirurgům, protože jejich práce je mnohem náročnější a vyžaduje vyšší kvalifikaci. Aniž bych o té práci cokoliv věděla, stejně jako o ní nemá tušení pan profesor.Celá ta jeho gloasa je podle mě populistický kec a nic jiného.

0/0
28.9.2019 12:54
Foto

K75l90á37r51a 74K48u93t47a71č45o24v37á 7168782623497

Jak jsem napsala níž, je to parafráze jeho výroku o tom, že se nemá plošně přidávat protože sestry na JIPech mají těžší práci a vyšší kvalifikaci. Tohle vyjádření, podle mého názoru zcela právem, pobouřilo velké množství sester, nejen těch ze standardů, protože tím vlastně je urážena jejich práce...

0/0
28.9.2019 13:11

M58i83l11a52n 84L66i43b57a10l 5337541985456

Tentokrát plný souhlas. Ještě bych za sebe (a svůj pohled, ze své strany) doplnil, že lékaři jsou skutečně univerzální a rozumí i úplně nezdravotnickým profesím, včetně podlahářství, asfaltování, pokrývačským pracem a nakonec i vytřít by dokázali lépe, jen ten čas na to prostě nemají, jinak by mohli.

+4/0
27.9.2019 12:00
Foto

K66l60á35r55a 78K46u62t65a19č24o29v69á 7518242363217

:D

0/0
28.9.2019 13:11

J36a40n 72P94a46v13e64l 8923472538186

Nikdo, krom trhu, nedokáže ohodnotit práci. Proto popeláři, i když jsou mnohem důležitější než fotbalisti či lékaři, berou mnohem méně než fotbalisté či lékaři. A proto lékaři, i když jsou mnohem potřebnější než fotbalisti, berou mnohem méně než fotbalisti.

Co se sester a lékařů týče, dostáváme se do problémů jako komunisti s centrálním plánováním. Zkoušíme nemožné. Nedokážeme to porovnat.

+4/0
27.9.2019 10:25
Foto

K56l78á51r51a 93K94u12t14a84č87o81v37á 7428102833497

Nedkážeme to porovnat, a proto mi přijde jako naprostý nesmysl, snaha zrušit tabulky a nechávat ohodnocení na vedoucích pracovnících "podle výkonu". Když to vezmu ad absurdu, tak by pak třeba záchranář nemusel dostat zaplaceno za službu, kdy nikdo záchranku nepotřeboval, protože tím pádem "nepodal žádný výkon". Když je daný tabulkový plat, ve kterém jsou zohledněny základní věci jako je vzdělání a maximální kompetence, které ten pracovník má na tom daném oddělení, přijde mi to jako férový způsob. A v případě, že někdo má nějakou vedoucí funkci, vezme třeba služby za kolegyni, která náhle nemůže přijít a podobně, tak ano, zohledněme to nějakou odměnou. Ale nejde přece říct, že tenhle měsíc dostane někdo poloviční plat, protože měl moc lehké pacienty.

0/0
28.9.2019 13:17

K69a81r81l42a 51L17o45h72e91r81o14v97a 9630945417185

Ono to je těžké. Pamatuji ministryni Juráskovou, jak ještě jako vrchní sestra v Krci, tuším na interne, plamenne bojovala za "své" sestry. Pak ji to přešlo. To samé bývalá ředitelka nemocnice Pod Petřínem. V okamžiku, kdy se stala senátorkou, utrpěla ztrátu paměti. Regnerova, tuším na Karláku, totéž. Takže sestra neměly nikdy zastání a nechci být ošklivá, ale nově sestry nejsou a staré na to kašlou. Takže se nabírají Ukrajinky atp. Tak možná momentální ministr bude bojovat za jejich řadu, protože většina z nich nemá nostrifikaci, proto mají plat NZP, ale dělají práci SZP. Sestry se nikdy neuměly dát dohromady a spojit se. Empativni kačky.

0/0
26.9.2019 23:37
Foto

K34l37á15r85a 67K71u34t74a49č20o51v32á 7548132393937

Staré sestry na nic nekašlou, na nich to celé stojí. Mladé nejsou asi hlavně proto, ženevidí žádnou budoucnost. Nikdo nechce do oboru, kde od začátku nemáte viditelnou žádnou šanci na zlepšení a politici se vám spíš vysmívají, než že by se snažili něco řešit. Je pravda, že mě těeď dost zarazilo, když hejtman Čunek ve Zlíně říkal, že se připravuje program pro sestry s Ukrainy, aby sem mohly přijít i s rodinou a neutíkaly po pár letech za tou rodinou zpět. Nápad super, ale proč se nenajdou i peníe na to, aby sestry z Čech, co radši utekly do jiného oboru, aby právě mohly třeba být s tou rodinou, se zas vrátily do oboru? A ano, sestry se asi neumí moc spojit, vždcky se najde, někdo kdo se bojí, protože má hypotéku a podobně a zase se tomu asi nedivím a rozhodně bych nikoho neurážela. Ale ylím, že se to postupně zlepšuje, a že právě i sestry zjišťují, že se můžou spojit třeba v rámci odborů a asi proto teň na odbory ministr hodně útočí.

0/0
28.9.2019 13:08

K62a63r94l21a 65L20o66h49e42r77o58v22a 9890135507885

Nemyslela jsem, že kašlou na práci. Jen odejdou z oboru. Protože vedle v samosce dostanou stejně peníze, za min hodin a za " čistou " hlavu. Jen by mě zajímalo, jaká odborová asociace spojuje sestry. Protože ona zrovna moc nefunguje.

0/0
28.9.2019 16:02
Foto

K56l72á12r15a 93K96u81t96a56č16o92v41á 7658232283887

Ale to se přece nedá brát jako kašlání, že někdo odejde za lepším podmínkami, když je dostane. Naopak by se měl hledat způsob, jak ty dobré podmínky zajistt v oboru, který vystudovaly, a kterému mnohé věnovaly podstatnou část života. Je asociace sester, která ovšem jak říkáte nefunguje. Rozhodně ne tak, aby jednala za sestry a pro ně.

0/0
28.9.2019 16:14

K51a19r45l10a 10L30o51h24e69r64o52v88a 9220225837465

Pracovala jsem dvacet let v oboru. A pak jsem si řekla, že se na to můžu vykašlat. Buzerace, papíry, bez spánku, doma problémy, protože se nestíhá. Fyzická dřina. Jen tak nepřišel sanitář. Kolikrát jsem plakala. Únavou,bezmoci. A pak manžel řekl, vykašli se na to. Uživim nás všechny. A nejsem jediná.

0/0
28.9.2019 16:21
Foto

K68l61á75r80a 11K33u98t64a80č96o64v58á 7268352833297

Myslím, že lidem, jako jste vy by měl dát pan ministr prostor, aby řekli, jak to je a proč odchází.

0/0
28.9.2019 16:35

K58a69r69l79a 66L50o88h35e31r86o45v39a 9530915837445

:-) jste milá. Vím naprosto přesně, jak mi byl dán prostor. Teď si tu dovolenou nemůžete vybrat. Máte už velkého kluka, 10 let, musíte sloužit Štědrý večer. Máte malé dítě, neslavite Silvestra, máte sluzbu. Malej stejně na pomlázku půjde s tátou, tak vemte služby.

+1/0
28.9.2019 17:10

M32a56r71t13i46n 47K87a27v20k80a 4286131652922

Ale to, co jste napsala můžete napsat o každé profesi.

Nicméně, podle mého by každá nemocnice měla rozhodovat o platu doktorů a sester. Na to potřebuje peníze. Jenomže stát ty peníze nedá a chtít si vynucovat platy s tím, že stát se bude dál zadlužovat je podle mého nemorální, protože pak to platí všichni i ti chudí. Stát by v první řadě měl oddělit úhrady od pojišťoven z kterých se dnes platí i lůžka pacientů a zavést opět poplatek za lůžko. Jedna věc je nemoc a druhá věc je sociální služba, což je například jídlo. Doma také člověk v nemoci jí , spí a používá elektřinu, plyn apod.

Další věcí je, že není potřeba, aby pojišťovny proplácely léky, které si každý může zaplatit ze svého. Opravdu je nepochopitelné, proč pojišťovny proplácí léky v desítkách korun.

A poslední, proč si lidé nemohou v nemocnici připlatit za samostatný pokoj a nadstandardní stravu. Tou nadstandardní stravou objednat si oběd dle svého a ne dle jídelníčku nemocniční kuchyně.

+3/−1
26.9.2019 18:19
Foto

K96l44á80r33a 39K52u51t14a78č28o72v49á 7598232873697

Však jsem to napsala hned asi v prvním odstavc, že se to týká všech, ale že já se prostě zabývám svým oborem...

Jestli by měla rozhodovat každá nemocnice je trochu sporné, podle mě by měla pojišťovna proplácet z pojistného prostě tu péči, která je poskytnuta a tedy by se z toho měli právě platit i zaměstnanci a ne , že jedné nemocnici platí dvojnásobek, než jiné, která pak na ty platy ani nemá. Takže za mě y naopak měly být uplně stejné platové tabulky ve všech nemocnicích, protož e ve všech personál poskyuje uplně stejnou péči dle typu oddělení, jen někde to dělá za minimální mzdu a to mi přijde dost nefér.

Vezmeme - li do úvahy, že lidé platit navíc nic nechtějí, tedy by se proti zavedení jakýchkoliv poplatků začaly ozývat značné protesty a začaly by se na tom ztrácet politické body, tak si myslím, že to v nejbližší době rozhodně nehrozí. NAvíc mnozí lidé na to třeba ani nemají a i jim musí být zaručena stejná péče. A těžko je necháte spát potmě na chodbě, protože si nezaplatili lůžko a elektřinu, případně jim nedáte tři dna najít, protože si to nezaplatili. Bylo by asi fajn, aby byl nějaký systém nastaven i v tomhle, kdyby se šlo třeba připojistit právě na to, aby pak pojišťovna platila tu stravu a podobně za klienta, případně lidé s nízkými příjmy by měly zaručenou nějakou dotaci, asi by se o tom dalo uvažovat. Nevím... Ale rozhodně by to nemělo být tak, že starý, chronick nemocný člověk by měl být hladem, protože buď nebude mít zaplacené jídlo v nemocnici, anebo mu prostě nezbudou peníze, když doplatí léky v řádech "desítek korun". Mnohým pacientům se to prostě za měsíc nasčítá.

Za pokoj si připlatit můžete už teď, za stravu taky. Ale nemocnice fakt neni hotel, aby si někdo řekl, že teď chci tohle a v jídelně budou zvlášť vyrábět jednu porci. Nehledě na to, že spoustu pacientů má i různá dietní omezení, takže si fakt nemůžou ze zdravotnío hlediska objednat ani ten nadstandard.

0/0
26.9.2019 19:22

K21a88r22l30a 36L69o62h79e81r21o81v52a 9690855327845

Můžou. Ať si připlatit připojištění a u žlučníku si klidně objedná smaženou rybu. Ale ať má to připojištění tak vysoké, ať mu pokryje operaci, pobyt na JIP atd. Ať si lidi dělají co chtějí, ale ať to zaplatí. Chceš sestru k ruce? Jasně. Chceš lékaře k ruce, určitě. Zaplať si to. Chyba je v systému. Proto nikdy nebude na platy. A mimo jiné, sestřičko, vy neberete těch deklarovaných 45000,-mesicne?  Jestli Vy se nějak neflakate...;-)

0/0
26.9.2019 23:44

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz